شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیین رونمایی کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر

حوزه/ وزیر فرهنگ درباره کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر» گفت: نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی در این کتاب دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست و اعضای شورای هنر، از کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش ملی فقه هنر» رونمائی شد.

وزیر فرهنگ درباره کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر» گفت: نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی در این کتاب دیده شده است. از آیت الله ابوالقاسم علی‌دوست نویسنده این کتاب جهت ورود به این بحث تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در باب نیاز امر هنر به این کتاب لازم است بگویم در جلسات گذشته این شورا به سند موسیقی پرداختیم که البته به علت ابهامات به جزئیات ورود نکردیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: آمادگی تعامل هرچه بیشتر در این زمینه را داریم.

همچنین آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست،عضو هیئت امنای پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر در جمع اعضای شورای هنر و پیش از آغاز آیین رونمایی از این کتاب گفت: وظیفه خود می‌دانم که بگویم اگر اتفاقی افتاده در تهران و قم اتفاق بوده و نتیجه کار جمعی افراد است که کار نهایتا به نام بنده ثبت شده است.

وی ادامه داد: بحث هنر مسئله ظریفی است، چرا که اسلام با هنر آغاز می‌شود و قرآن یک هنر است.

آیت‌الله علیدوست ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل فقهی هنر گفت: از جمله کتاب ویژگی‌های این اثر پیروی از نظم فقهی و پویایی‌ست و خروجی در این امر یک خروجی انتزاعی نیست بلکه کاملا میدانی است.

گفتنی است: سومین همایش ملی فقه هنر در سوم بهمن ماه ۱۳۹۸ در شهر شیراز برگزار شد و مقالات این همایش تحت اشراف علمی دبیر همایش، حضرت آیت الله ابوالقاسم علیدوست به همت مدرسه اسلامی هنر، پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر و به کوشش آقایان مصطفی درّی و نواب حضرتی، جمع آوری و در دو عنوان «فقهی» و «حقوقی» تنظیم شده است.

تهیه و تنظیم این کتاب حدود سه سال طول کشید که نشان از دقت و اهمیت مقالات موجود (هم در بخش فقهی و هم در بخش حقوقی) دارد. همچنین تمام مقالات، در نشریه علمی «الهیات هنر» نیز منتشر و قابل دسترسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha