شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجة الاسلام محمد جواد حاج علي اكبري

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: علت اینکه مقاومت فلسطین دست به عملیات طوفان الاقصی زد این بود که ملت فلسطین طی ۷۵ سال آواره و مظلوم مورد انواع جنایت‌ها قرار گرفتند و از آوارگی و تحقیر تا کشتار دسته جمعی و ده‌ها جنایت دیگر آنان به ستوه آمده بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (جمعه ۵ آبان) تهران، با بیان اینکه این روزها مسئله ما، مسئله فلسطین است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی شجره خبیثه است و این نهاد پلید، خبیث، کثیف و این آرمان کثیف و این موجودیت پلید نقطه مقابل شجره طیبه است و ریشه و دوامی ندارد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مظهر همه رذالت‌هاست و از مرداب نفاق و از لجن‌زار کثافات و جهل آبیاری شده است و از چنین درخت پلید و کثیفی آیا میوه‌ای جز میوه‌های سمّی، شیطانی، بی‌حیایی و ظلم و ستم انتظار است؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: این بار ما شاهد تازیانه الهی بر چهره سیاه و متعفن و کریه این رژیم پست تبهکار هستیم. دست خداوند از آستین مقاومت بیرون آمد و طوفان الاقصی عملیات بزرگ ترکیبی و نقطه عطف تاریخی را در زمان ما رقم زد که تاریخ منطقه و جهان را باید به قبل و بعد از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تقسیم کنیم. این نبرد تاریخی باید از جوانب مختلف بررسی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری افزود: علت اینکه مقاومت فلسطین دست به عملیات طوفان الاقصی زد این بود که ملت فلسطین طی ۷۵ سال آواره و مظلوم مورد انواع جنایت‌ها قرار گرفتند و از آوارگی و تحقیر تا کشتار دسته جمعی و ده‌ها جنایت دیگر آنان به ستوه آمده بودند.

وی تصریح کرد: ۱۶ سال شاهد محاصره غزه از زمین، هوا و دریا بودیم و اسرائیل، غزه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده بود و حتی زنان باردار برای وضع حمل باید اجازه می‌گرفتند و در این سال‌ها بیش از ۸ هزار کودک پشت این سیم‌های خاردار به دنیا آمدند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: در دو سال اخیر هم که دولت مجانین در اسرائیل روی کارآمد، شاهد بودیم که نخست‌وزیر و وزرای آن نه عقل دارند و نه از انسانیت بویی بردند و با وجود این افراد جانی، شرایط ملت فلسطین سخت‌تر از قبل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری افزود: علت عملیات طوفان الاقصی، ۷۵ ساله اشغال و ۱۶ ساله محاصره و جنایت علیه مردم فلسطین است. چشم و گوش بینای مقاومت دریافته بود که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که یک عملیات سنگین و گسترده را علیه غزه انجام دهد و قصد دارد با کشتار سنگین ۱۰۰ هزار نفر را از این منطقه کوچ دهد. در محورهای سیاسی نیز معلوم شده بود که دولت‌های خائن منطقه کار عادی‌سازی را نهایی کرده‌اند و قرار بود همزمان این دو کار انجام شود.

وی اظهار کرد: عملیات دفاع فلسطینی‌ها در برابر یک دولت به تمام معنا وحشی و ارتشی بود که علاوه بر قدرت اتمی، در ساختار سایبری نیز جزو ارتش‌های برتر دنیا بود. در لایه دوم نیز کسانی که در برابر جبهه مقاومت هستند، شهرک‌نشین‌ها هستند که آن‌ها جزو ساختار نظامی ارتش صهیونیستی هستند و اخیراً رژیم صهیونیستی ۳۰۰ هزار نفر از آنان را فراخوانده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه لایه سوم نیز لابی جهانی صهیونیسم، آمریکا و اروپا است که بنیان آن بر کشتار، تخریب و تحقیر زندگی انسان‌هاست، ادامه داد: ببینید که طوفان الاقصی در برابر چه کسانی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر کشتار ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است، یادآور شد: همه جهان دید که آمریکایی‌ها در فاجعه هیروشیما و ناکازاکی چه کردند. آمریکا در جنگ با ایران به صورت تمام‌عیار از صدام حمایت کرد و دست آمریکا به خون جوانان ما آلوده است و جنایاتی را هم در عراق با ایجاد داعش انجام دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha