یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران اجرایی مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، گفت: رابطه مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه با طلاب نباید یک رابطه اداری باشد بلکه باید رابطه قلبی با احساسات، عواطف و علاقه باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در اجلاسیه مسئولین امور اجرایی مدارس علمیه استان خوزستان که روز گذشته در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، با اشاره به کشتار وحشیانه مردم غزه توسط رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: کشتار و نسل کشی فلسطینیان در غزه یک فاجعه به تمام معنا بوده که نشانه از دست رفتن اخلاق و انسانیت در میان صهیونیست هاست، البته در کنار این فاجعه نباید از پیروزی‌های بزرگی که توسط رزمندگان فلسطینی به دست آمده غافل شد.

وی در ادامه به بیان نکات اخلاقی در خصوص ضرورت توجه هر چه بیشتر به طلاب و اهمیت جایگاه مسئولان اجرایی در مدارس علمیه پرداخت و گفت: پیشرفت‌های زیادی در زمینه علم، صنعت و تکنولوژی صورت گرفته ولی باید مواظب بود که این پیشرفت‌ها فاصله‌ای میان مسئولین، مدیران، کادر و اساتید حوزه‌های علمیه با طلاب ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: یکی از مضرات پیشرفت صنعت و تکنولوژی خصوصا در زمینه نرم افزارها ایجاد فاصله میان مردم است، چرا که سبب می‌شوند ارتباطات و تعاملات بین انسان‌ها کمتر شود، به عنوان مثال در سابق برای اینکه آدرس محلی را بیابیم مجبور بودیم با مردم آن محل ارتباط برقرار کرده و از آنها پرس و جو کنیم در حالی که هم اکنون با استفاده از برنامه‌های اینترنتی به‌راحتی می‌توان آدرس مورد نظر را جستجو کرد و یا اینکه در حال حاضر فضای مجازی سبب شده میان زن و شوهر و والدین و فرزندان فاصله ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: طلبگی مسیری پرفراز و نشیب و سخت بوده و افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند از خودگذشته و فداکار هستند، از این رو باید قدر طلاب را دانست و به خوبی به آنها خدمت کرد.

وی خطاب به مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه استان خوزستان، خاطرنشان کرد: ممکن است طلاب مشکلی داشته باشند که شما توان برطرف کردن آنها را نداشته باشید، ولی باید به طلاب نشان دهید که دلسوز و همراه آنها هستید و تمام تلاش و توان خود را جهت رفع مشکل آنها به کار بسته‌اید.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، ابراز کرد: رابطه مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه با طلاب نباید یک رابطه اداری باشد بلکه باید رابطه قلبی با احساسات، عواطف و علاقه باشد.

وی ادامه داد: مسئولین، مدیران و کادر مدارس علمیه نباید از مراجعات و خواسته‌های گوناگون طلاب خسته شوند، بلکه باید تمام سعی و تلاش خود را برای برطرف کردن نیازها و مشکلات طلاب به‌کار ببندند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، عنوان کرد: رفتار دلسوزانه با طلاب و پیگیری رفع مشکلات آنها بسیار پرثمر است، طلبه‌ای که با دلسوزی، همراهی و کمک شما توانسته باشد مراتب را طی کرده و به جایگاه خوبی برسد، هرکجا که خدمتی انجام دهد شما در ثوابش شریک هستید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha