سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زنگ استکبارستیزی در همه مدارس

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: استکبارستیزی ملت ایران امروز به الگوی حق طلبان عالم تبدیل شده است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان ابراز داشت: قبل از هر چیز باید توجه کرد که اعتقاد و باور راسخ ملت ایران در عرصه مقابله با استکبار، ریشه در اعتقادات اسلامی و شیعی ما دارد، چرا که ما باور به این اصل مهم دینی و قرآنی داریم که باید یاور مظلوم و دشمن ظالم بود.

وی افزود: این باور دینی البته با روحیه و نگاه انقلابی ما در هم آمیخته و به همین خاطر ملت ایران تحت هدایت های امامین انقلاب توانسته امروز به الگوی اصلی حق طلبان و ملت های آزادی خواه جهان در مسیر عدالت خواهی و استکبارستیزی تبدیل شود.

این فعال فرهنگی گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که بحث استکبارستیزی و مقابله با استکبار، صرفاً یک رویکرد سیاسی و مقطعی نیست بلکه مادامی که نزاع و نبرد جریان حق و باطل وجود دارد، ما در مسیر استکبارستیزی گام برمی داریم و از این راه عقب نمی نشینیم.

شکرزاده خاطرنشان کرد: هر یک از ما به عنوان مسلمان و انسان موحد موظف به استقامت در برابر مستکبران عالم هستیم و اگر حقیقتاً در این مسیر ثابت قدم باشیم، قطعاً یاری و نصرت حق تعالی نیز بر اساس وعده تخلف ناپذیر خدا در قرآن کریم با ما خواهد بود.

وی همچنین بر اهمیت توجه به بحث دشمن شناسی تأکید کرد و افزود: رسانه های جمعی ما و فعالان فضای مجازی می بایست در راستای بحث جهاد تبیین و روشنگری، ماهیت دشمن و اهداف و رویکردهای آن را برای مردم و نسل جوان به درستی تبیین کنند چرا که کوتاهی در این زمینه باعث می شود که ما در مقابله با دشمن به موفقیت لازم دست پیدا نکنیم.

این فعال فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: امروز به شدت نیاز است که جنایات آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در سطح جهان و به خصوص جنایات بی شرمانه و کم سابقه صهیونیست ها در فضای رسانه ای به درستی بیان شود و در این راستا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه یکی از کارکردهای مهم رسانه در راستای مسأله استکبارستیزی است.

وی همچنین بیان داشت:رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ، سال ۹۸ در دیدار مردم استان آذربایجان غربی فرمودند: "آنچه ما با آن مخالف هستیم عبارتست از حاکمیت ظلم و طغیان و استکبار و امروز البته قله‌ی طغیان و استکبار و طاغوت، آمریکا است که درواقع در دست صهیونیست‌ها -نه دولت صهیونیستی؛ در دست ثروتمندان و کمپانی‌دارهای صهیونیست- دارد می چرخد. "ایشان در همان دیدار ادامه می دهند: "ما با هیچ ملتی به عنوان ملت مخالفتی نداریم؛ با هیچ نژادی، با هیچ ملتی؛ ما با استکبار مخالفیم، با ظلم مخالفیم، با طغیان علیه ارزش های انسانی و الهی مخالفیم. امروز آمریکا مظهر اینها و مظهر ظلم و استکبار است، لذا در دنیا هم منفور است. "

شکرزاده در خاتمه گفت:بر اساس رهنمودهای حضرت آقا به خوبی متوجه می شویم که یکی از مؤلفه های مهم گفتمان انقلاب اسلامی، تلاش همه جانبه در راستای استکبارستیزی است و این که در این مسیر با آگاهی و بصیرت لازم باید عمل کرد تا به تقویت جبهه حق در برابر جبهه باطل کمک نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha