شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1117842
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
اراک

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک گفت: مسئله فلسطین مسئله ملیت و یک کشور نیست بلکه مسئله اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کرسی آزاد اندیشی با موضوع «نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئله فلسطین» امروز ظهر با حضور خانم هدیه موری استاد مدارس علمیه شهر اراک در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) برگزار گردید.

در این نشست خانم موری با استناد به حدیثی از رسول اکرم(ص) که فرمودند: افضل اعمال امت انتظار فرج است، گفت: منظور از این انتظار چه انتظاری است ؟ انتظار حالت مضطر می باشد یعنی انسان به اضطرار رسیده باشد که می طلبد که انسان در رکاب حضرت آماده شهادت باشد مثل یاران اباعبدالله(ع).

استاد مدارس علمیه خواهران شهر اراک با بیان این که الان در غزه صحنه های عاشورایی تکرار می شود، تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله ملیت و یک کشور نیست و مرز نمی شناسد. برخی افراد می گویند این جنگ، جنگ عربهاست و به ما ارتباطی ندارد، اما اسلام مخصوص عربها نیست، قرآن نمی گوید یا ایها العرب بلکه می گوید یا ایهاالذین آمنوا، یا ایهاالناس همه را مورد خطاب قرار می دهد.

موری خاطرنشان کرد: بحث یهود از صهیونیست ها را باید جدا کرد؛ صیهونیست‌ها لائیک هستند و خود را به یهودیت نسبت دادند. درسال ۱۹۴۸میلادی صیهونیست ها به کمک اروپا و آمریکا به خیال گرفتن نیل تا فرات به فلسطین آمدند و متأسفانه کم کم با کمک مسلمان نماها فلسطین را غصب کردند که الان فقط کرانه باختری و غزه دست فلسطینی هاست. در آن زمان علما مخالفت کردند ولی قدرت نداشتند؛ امام خمینی(ره) روز قدس را به پشتیبانی از ملت فلسطین اعلام کردند.

مسئله فلسطین مسئله اسلام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha