دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ مدیر گروه تخصصی روانشناختی و درمان معنوی مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور به ارائه گزارشی از فعالیت های این گروه پرداخت و گفت: هدف ما تحقق روانشناسی و مشاوره قرآن بنیان و عترت مدار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام عزیزی، مدیر گروه تخصصی روانشناختی و درمان معنوی مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، به ارائه گزارشی از فعالیت های این گروه پرداخت و با بیان اینکه هدف ما تحقق روانشناسی و مشاوره قرآن بنیان و عترت مدار است، گفت: گروه تخصصی روانشناختی و درمان معنوی، گروهی متشکل از روان‌شناسان حوزوی است که ضمن دارا بودن از تحصیلات عالیه حوزوی، تحصیلات دانشگاهی در رشته روانشناسی و مشاوره دارند و یا در سطح ۳ و ۴ مشاوره اسلامی حوزه علمیه تحصیل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ مشاور به صورت پیوسته و وابسته در این گروه‌های تخصصی حضور دارند، عنوان کرد: زمینه‌های ارائه‌ خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای شامل مشاوره اهمال‌کاری، تقویت اراده، افزایش عزت نفس، تقویت و یا اصلاح سبک زندگی، تقویت روحیات معنوی و اخلاقی، توسعه فردی، درمان اختلالات خلقی، درمان اختلالات رفتاری و شخصیتی و … می‌باشد.

مدیر گروه تخصصی روانشناختی و درمان معنوی مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور مطرح کرد: این گروه دارای یک هسته‌ی مرکزی است که مسئولیت ساماندهی، تربیت مشاور و ارتقا سطح علمی و مهارتی اعضاء را به عهده دارد. تاکنون نشست‌ها و کارگاه‌های علمی، دوره‌های آموزشی – مهارتی و جلسات هم افزایی پرشماری در این راستا برگزار گردیده است.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: دغدغه‌ جمعی این گروه، تحقق روانشناسی و مشاوره قرآن بنیان و عترت مدار است. قرآن هُدیً لِلنَّاسِ (بقره، ۱۸۵) و شِفٰاءٌ لِمٰا فِی الصُّدُورِ (یونس، ۵۷) است و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ضامن سعادت و سلامت همه جانبه بشریت‌اند.

مدیر گروه تخصصی روانشناختی و درمان معنوی مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور تأکید کرد: گرفتاری جوامع بشری، دوری از معارف انسان‌ساز و آموزه‌های سلامت بخش قرآن و عترت است که بحمدالله با انقلاب اسلامی و تحقق جمهوری اسلامی رویکرد جوامع علمی به بهره‌مندی از اسلام ناب محمدی در توسعه علوم انسانی روزافزون گردیده است و ما امروز شاهد علم روانشناسی و مشاوره اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه روان‌شناسی و مشاوره اسلامی در صدد بهره جستن از روانشناسی معاصر و اصلاح، تقویت و بسط آن با بنیان‌های قرآنی و روایی است، افزود: جامعه ما تشنه معارف ناب الهی و دستورالعمل‌های زندگی ساز اسلامی است.

حجت الاسلام عزیزی در پایان با بیان اینکه مشاوران مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور ضمن بهره‌مندی از روش‌ها و رویکردهای روان‌شناختی و مشاوره‌ای روز دنیا از رویکردها و روش‌های اسلامی و معنوی نیز استفاده می‌نمایند، یادآور شد: فراوانی بالای مراجعات و نظرسنجی‌های انجام شده از مراجعان این مراکز و بازخوردهای مثبت آنان، حاکی از رضایت عمومی مردم از خدمات مشاوران و رواندرمانگران حوزوی و اقبال بالای آنان نسبت به این گونه مراکز اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha