دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: نظام حوزه بر پایه تألیف و پژوهش است و برگزاری جشنواره علامه حلی در رسیدن به یک تراز پژوهشی گام‌های بلندی برداشته که باید از دست اندرکاران آن تقدیر کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین اظهار داشت: کشف استعدادهای طلاب جوان در امر پژوهش، منجر به نهادینه‌سازی فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه‌ها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی با هدف تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب و شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنان و جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای پژوهشی شکل گرفته است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: آنچه که به وضوح دیده می‌شود این است که جشنواره علامه حلی، در بحث ایجاد رقابت علمی و نشاط بین حوزویان در ارائه آثار به درستی عمل کرده و در حال حاضر شرکت در این جشنواره برای طلاب یک امتیاز محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: نظام حوزه بر پایه تألیف و پژوهش است و برگزاری جشنواره علامه حلی در رسیدن به یک تراز پژوهشی گام‌های بلندی برداشته است که باید از دست اندرکاران آن تقدیر نمایم.

وی ادامه داد: طلاب مستعد، انگیزه حضور در این رقابت علمی را دارند به خصوص آن که در موضوعاتی که هر سال در بخش ویژه مطرح می‌شود، متناسب با مباحث روز و کاربردی و مسئله محور جامعه است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: علاوه بر اینکه این جشنواره به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته، ارزیابی‌ها و داوری‌ها نیز گواهی می‌دهد که آثار ارسالی به لحاظ کیفی از رشد چشمگیری برخوردار شده و تحقیقات نسبت به دوره‌های قبل ارزش علمی بالاتری پیدا کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: تقدیر و تشویق از طلابی که قلم به‌دست گرفته و در این جشنواره شرکت کرده‌اند، خود یک امر مطلوبی است که موجب ترغیب طلاب به تحقیق و پژوهش می‌شود.

نظام حوزه بر پایه تألیف و پژوهش است

نظام حوزه بر پایه تألیف و پژوهش است


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha