شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زرندیه

حوزه/ کتاب و کتابخوانی در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است تا جایی که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم کتاب قرآن کریم است و بر کسی پوشیده نیست که کتاب یکی از مسیر های هدایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صبح امروز نشست علمی «جایگاه کتاب و کتابخوانی در اسلام» با حضور خانم عذرا مؤذنی استاد مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه در این مدرسه برگزار شد.

خانم مؤذنی ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: امام علی علیه السلام می فرمایند: کسی که با کتاب ها خود را آرامش دهد هیچ آرامشی را از دست نمی دهد.

وی ادامه داد: اگر کتاب را در زندگی هایمان وارد کنیم به آرامش خواهیم رسید.

استاد مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است تا جایی که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قرآن کریم است و بر کسی پوشیده نیست که کتاب یکی از مسیر های هدایت است.

وی افزود: عالِم از عابد برتر است چرا که عابد منفعتش به خودش می رسد ولی عالم هم به خود و هم به دیگران منفعت می رساند.

موذنی خاطر نشان کرد: استاد مطهری در کتاب امداد های غیبی در زندگی بشر مطلبی را در خصوص کتابخوانی بیان می کند که انسان عاقل در طول عمرش کتاب ها و مطالبی را جمع آوری می کند که مورد نیازش است اول جمع می کند وبعد مکررا یک کتاب را می خواند اول بار از آن لذت می برد در دفعات بعد هست که بر جان و روحت می نشیند.سوم دسته بندی می کند چهارم خلاصه نویسی می‌کند ودر آخر خلاصه ها را به حافظه می سپارد این ها مراحل کتاب خوانی است.

وی در پایان گفت: اگر کسی حافظه اش هم ضعیف باشد وقتی این گونه مطالعه کند استفاده حداکثری از مطالب را خواهد برد و ذهن او مانند کتابخانه منظمی است که قفسه های منظمی از موضوعات متفاوت دارد.

جایگاه کتاب و کتابخوانی در اسلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha