یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به ایستادگی علامه طباطبایی در مقابل اندیشه ها و نحله های انحرافی اشاره و با بیان این که علامه از سکوی فلسفه اسلامی در مقابل فلسفه مارکسیستی ایستاد، گفت: کسی که از سکوی اسلام و معارف اسلامی در مقابل تفکرات مارکسیستی ایستادگی کرد کسی نبود جز علامه طباطبایی.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، امروز در کنگره بین المللی علامه طباطبایی(ره) که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان این که مرحوم علامه در کنار ابعاد متعدد شخصیتی، به بُعد مهم توجه به ملکوت اعمال در کنار شاهراه احکام آراسته بودند، اظهار داشت: علامه طباطبایی آنچه از پیشینیان به ارث رسیده بود را تحویل گرفته و قدم های فراوانی را برای افزودن میراث گرانسنگ برداشتند.

وی با بیان این که علامه طباطبایی با تعمق و غور در آیات و روایات باطن و ملکوت احکام و آموزه های الهی و نورانیتی که در پس عبادات نهفته را آشکار و منعکس نمودند، اظهار کرد: از بزرگان می خواهیم تا گام های بلند علامه را در تبیین حقیقت و ملکوت احکام ادامه دهند. الحمدلله علامه طباطبایی شاگردان برحسته ای را تربیت و تقدیم جهان اسلام کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرازهایی از رساله الولایه علامه طباطبایی اشاره کرد و ابراز داشت: علامه در این نوشتار ضمن تأکید بر اهمیت بازشناسی نفس، خداشناسی را مهمترین گام خودشناسی می داند.

وی اخلاق و معنویت را از برحسته ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و با بیان این که حوزه های علمیه همواره پرچمدار اخلاق و معنویت در جامعه بوده، در کنار تبیین ظواهر احکام باید به باطن و ملکوت احکام توجه وافری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر این که شاگردان مبرز علامه طباطبایی در کنار نقش آفرینی ارزشمند وظیفه شرعی در خدمت به انقلاب و حمایت از نظام اسلامی نباید از بعد تبیینی ملکوت احکام و نشر و بسط آن در جامعه غافل شوند، اظهار کرد: ادب و تواضع علامه از چنان جایگاهی برخوردار بود که همه چیز را از آن خدا و خدایی می دید و حتی خود و آثار ارزشمندش را توفیقی الهی و جلوه ای از عنایات ذات اقدس الهی ذکر می کند.

وی به ایستادگی علامه طباطبایی در مقابل اندیشه ها و نحله های انحرافی اشاره و با بیان این که علامه از سکوی فلسفه اسلامی در مقابل فلسفه مارکسیستی ایستاد، یادآور شد: کسی که از سکوی اسلام و معارف اسلامی در مقابل تفکرات مارکسیستی ایستادگی کرد کسی نبود جز علامه طباطبایی.

وی در پایان به ابعاد مختلف تفکر لیبرالیسمی در دوران معاصر اشاره کرد و با بیان این که باید با الگو گیری از ایستادگی علامه طباطبایی در مقابل مارکسیست، منطقی و عقلانی از سکوی اسلام و آموزه های الهی ارزیابی درست و انتقاد واقع بینانه ای لیبرالیسم داشته، نگذاریم سبک زندگی لیبرالیستی جایگزین سبک زندگی اسلامی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha