شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر مهکام

حوزه/ آیت الله مصباح یزدی را می توان به حق پدر روان شناسی اسلامی قلمداد کرد، چرا که ایشان در این راه زحمات زیادی کشیدند و سازکاری را برای توسعه روان شناسی اسلامی و پرورش شاگردان ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام، در کمیسیون روان شناسی اسلامی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که درسالن همایش های این موسسه در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه روان شناسی اسلامی و نقش علامه مصباح یزدی ره در توسعه آن پرداخت و گفت: آیت الله مصباح یزدی ره را می توان به حق پدر روان شناسی اسلامی قلمداد کرد چرا که ایشان در این راه زحمات زیادی کشیدند و ساز و کاری را برای توسعه روان شناسی اسلامی و پرورش شاگردان ایجاد کردند.

وی افزود: امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، بیش از۲۰۰دانش آموخته ارشد روان شناسی مشغول به تحصیل هستند و ۳۰ نفر نیز در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند که همه اینها محصول زحمات و اندیشه های آیت الله مصباح ره می باشد.

رئیس کمیسیون روان شناسی اسلامی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ادامه داد: روان شناسی علمی است که در همه جا حضور دارد و این اولین تفاوت این علم با سایر علوم است، روان شناسی نیز مانند ریاضی علم گسترده ای است و هرجا انسانی باشد روان هست و هرجا روان باشد روان شناسی هم هست و حرفی برای گفتن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام افزود: روان شناسی و دین با هم شباهت دارند و نباید روان شناسی و دین را در مقابل هم دید بلکه روان شناسی و دین مباحث مشترک زیادی دارند.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: هدف اصلی این کمیسیون این است که ما بتوانیم در فضای روان شناسی اسلامی گام های خوبی برداریم و هم افرادی نیز که در این زمینه کار می کنند به نتایج و دستاوردهای خوبی برسند و در سال های آینده نیز شاهد درخشیدن آنها در عرصه های مختلف باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha