یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر شبکه جهانی ولایت از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر مؤسسه جهانی ولایت، با بیان نقش رسانه در زندگی بشریت خاطرنشان ساخت: امروزه شاهد مسخ شدن بشریت در عالم فضای مجازی و رسانه هستیم که باید در امر رسانه نسبت به اهداف متعالی مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش های روز افزونی داشته باشیم تا جامعه را به سمت اهداف انبیا و خلقت برگردانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علوی در نشست هم اندیشی اعضای کانون دانش آموختگان دانشکده دین و رسانه که در مؤسسه جهانی ولایت برگزار شد در بیان فعالیت های شبکه های جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: امروز در دنیا شاهد جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی هستیم که در دوران جاهلیت نیز این امر بی سابقه بوده است چه بسا در آن دوران جنگ بین مردان بوده و زنان و کودکان در امان بودند، اما متأسفانه امروزه دنیا شاهد شهادت بیش از ۵ هزار کودک در جنایات این رژیم صهیونیستی در غزه هستیم.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت، درادامه با بیان نقش رسانه در زندگی بشریت خاطرنشان ساخت: امروزه شاهد مسخ شدن بشریت در عالم فضای مجازی و رسانه هستیم که باید در امر رسانه نسبت به اهداف متعالی مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش های روز افزونی داشته باشیم تا جامعه را به سمت اهداف انبیا و خلقت برگردانیم.

وی در بیان برنامه سازی شبکه های جهانی ولایت تصریح کرد: شبکه های جهانی ولایت در تولید برنامه های خود قائده کلی دارد که نسبت به مناطق جغرافیایی و فرهنگی دارای رویکردهای متعددی هست، چه بسا ممکن است برای انتقال مفاهیم دین مبین اسلام رویکرد علمی مذهبی یا فرهنگی داشته باشد و یا شبکه ای برای پناهگاه مذهبی برای عموم مخاطبان خود در سرتاسر دنیا باشد.

مدیر شبکه های جهانی ولایت ابراز داشت: قائده کلی برای شبکات معارفی این است که با یکسری محدودیت ها و نبایدهایی مواجه هستند که در ابتدا آن محدودیت های منابع مالی است که این امر به واسطه اجاره بهای سنگین ماهواره ها تا بیش از ۷۰ درصد سرمایه موجود را می بلعند.

حجت الاسلام علوی در ادامه ابراز داشت: امروزه شاهد شکل گیری شبهات متعدد شبکه های وهابی و برانداز نسبت به دین مبین اسلام هستیم که شبکه ولایت در راستای اهداف خود به واسطه وجود مهمانان و کارشناسان متخصص حوزوی آنلاین در جهت پاسخگویی به شبهات می باشد.

وی ادامه داد: مؤسسه ولایت در تولید برنامه ها و محتواهای خود از ظرفیت های قم و حوزه های دانشی و حوزهای علمیه استفاده می کند که در جهت اهتمام هرچه بیشتر به محتوای غنی در تولیدات خود گروه های علمی با مباحث متعدد را پشتوانه برنامه های خود دارد که به واسطه این امر برنامه های تولیدی شبکه های جهانی ولایت یک به یک تبدیل به کتاب های متعددی می شود که این نشان از جنبه محتوای دانشی برنامه ها می باشد.

وی در ادامه با اشاره به سامانه رصد تصریح کرد: سامانه رصد در جهت پاسخگویی به روز به شبهات مطرح در سطح کلان شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی می پردازد.

حجت الاسلام حسنی سعدی معاون آموزش و پژوهش دانشکده دین و رسانه صداو سیما نیز در این نشست در بیان فعالیت های دانشکده دین و رسانه خاطرنشان ساخت: این دانشکده تا امروز بیش از ۷۰۰ فارغ التحصیل در رشته های متعدد که بیشترین حجم فارغ التحصیل آن در رشته تولید سیما را داشته است که بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان در سازمان صداوسیما و مراکز هنری و رسانه ای حوزه های علمیه مشغول به کار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha