دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1122043
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
تدبر در قرآن

حوزه/ استاد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: تمام مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد ناشی‌ از عدم‌ تدبر در قرآن است، چرا که تدبر گمشده زندگی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با محوریت تدبر در قرآن کریم و با موضوع «چرایی و چیستی تدبر در قرآن و راهکارهای پیاده سازی آن در مجامع حوزوی و دانشگاهی» با حضور هانی چیت چیان کارشناسی ارشد تفسیر قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امروز در سالن ۸ شهریور دانشگاه اراک برگزار شد.

چیت چیان افزود: تمام مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی فردی و اجتماعی ما وجود دارد ناشی‌ از عدم‌ تدبر در قرآن است، چرا که تدبر، گمشده زندگی ماست و همین که تدبر، تفکر و مداقه در امور زندگی باشد موجب رفع مشکل می‌شود.

وی گفت: در چندین آیه از آیات قرآن کریم از تدبر در قرآن سخن گفته شده، مانند سوره نساء، سوره ص و سوره محمد که با بررسی مجموع آیات مربوط به تدبر در قرآن، می‌توان گفت که اولویت در تدبر در قرآن است و نه در کتاب، زیرا قرآن زنده است و برای تک تک زندگی بشر برنامه دارد.

چیت چیان تصریح کرد: پیچیدگی سخنان علمای قدیم به‌ این‌ خاطر بود که مخاطبان خود را به تدبر و تفکر وادار کنند و اگر مباحث ساده باشند، تولید علم و پاسخگویی به سوالات جامعه پیش نمی‌آید.

وی یادآور شد: تدبر در حوزه و دانشگاه از الزامات است، چرا که حکومت دینی مبتنی بر ارزش‌های دینی می‌تواند تمام کارها و مشکلات را حل کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha