سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین علی ثقفی

حوزه/ رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه رابطه نظام و دولت را می‌توانیم به رابطه روح و جسد تعبیر کنیم، تصریح کرد: دولت زمانی که روح پیدا می‌کند از ماهیت جسد خارج شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی ثقفی، امروز در پیش نشست علمی همایش نظریه نظام انقلابی مبانی، الزامات و راهبردها که در سالن همایش‌های دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه با اندیشه پیشرو مقام معظم رهبری و نخبگان جامعه فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه به نوعی این موضوع ریشه مشکلات امروز است، مطرح کرد: به تدریج فرمایشات مقام معظم رهبری به گفتمان تبدیل شده است ولی این اتفاق با تأخیر انجام شده و در تأخیر نیز آفات بسیاری است.

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید جایگاه راهبردی خود در حل مسئله را بدانیم، عنوان کرد: انقلاب اسلامی حرف جدیدی را در قالبی جدید با ارزش‌های جدید مطرح کرده است.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه این ارزش‌ها کهنه نمی‌شوند، نظام نیز کهنه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: البته برخی سیاست‌ها و شیوه‌ها دچار کهنگی می‌شود ولی این موضوع برای دولت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی با بیان اینکه رابطه نظام و دولت را می‌توانیم به رابطه روح و جسد تعبیر کنیم، تصریح کرد: دولت زمانی که روح پیدا می‌کند از ماهیت جسد خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه باید آن‌چه در دولت کهنه شدنی است کشف شود، یادآور شد: این اتفاق باید در دهه ۹۰ رقم می‌خورد تا از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری شود.

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام دیوان سالاری در دولت اسلامی باید تغییر پیدا کند، ابراز کرد: نظام اسلامی می‌خواهد با دیوان‌ سالاری موجود در کشور مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه نظام امت و امامت معادل نظام انقلابی است، بیان کرد: جهت‌گیری‌های دستگاه‌های موجود صحیح است اما نیازمند مراقبت‌های بیش‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی با بیان اینکه جهت‌گیری‌ها موضوع مهمی است، اظهار داشت: حرکت عمومی دستگاه‌ها به سمت غلبه بر دیوان‌سالاری رو به جلو ولی کند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha