یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطبه نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه موقت عسلویه خواستار برخورد مسئولین با هنجارشکنی ها در نمایشگاه ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالحسین حسینی امام جمعه موقت عسلویه در خطبه های نماز پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خدا در قرآن به ما سفارش می کند که ایمان داشته باشیم و تقوا پیشه کنیم اگر ایمان داشته و تقوا داشته باشیم برکات خدا از زمین و آسمان به سوی ما خواهد آمد.

امام جمعه موقت عسلویه در ادامه به برخی هنجارشکنی در نمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: بارها دیده ام در نمایشگاه ها که ابزاری می آورند که به صورت دایره می چرخد افراد مبلغی پول می دهند ممکن است برنده پول بیشتر شوند یا کاملا ضرر کنند این قمار است؛ در نظام جمهوری اسلامی نباید قمار باشد، جلوی این کار باید گرفته شود.

وی بیان داشت: موضوع دیگر در نمایشگاه های کتاب است که غرفه ها مملو از کتاب های خارجی و نویسندگان خارجی است؛ این نویسندگان از تفکر واندیشه غربی می نویسند از آیین و دین خود می نویسند؛ منابع علمی ما از قرآن و اهل بیت(ع) است، باید به قرآن برگردیم، کتاب های علما و دانشمندان خودمان را عرضه کنیم، همانطور که جسم نیاز به غذا دارد روح هم به غذا نیاز دارد، غذای روح کتاب است نباید غذای روحی برای ما قرار دهند که فکر ما را فاسد کند.

وی به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: یکی از جملات جاوید شهید مدرس بود که فرمود «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست».

امام جمعه موقت عسلویه سالروز شهادت شهید میرزا کوچک خان جنگلی را گرامی داشت و افزود: ایشان روحانی شجاعی در دوران مشروطه بود که در برابر شوروی و انگلیس ایستاد و به دست آنها به شهادت رسید و سر او را از بدنش جدا کردند و برای حاکم بردند؛ اگر امروز آزادی، نماز جمعه و دعای کمیل داریم نتیجه شهادت چنین شهدایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha