یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست پژوهشی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: پژوهش فرآیندی است که انسان از داده و معلومات استفاده می کند تا بتواند یک مسئله و مشکلی را حل کند و نهایت آن، تولید علم است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست علمی - پژوهشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی گودرزی مدیرحوزه علمیه خواهران استان مرکزی در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی در ابتدا ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) به این حدیث قدسی اشاره کرد: یـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما»؛ هان ای احمد! اگر تو نبودی، جهان را نمی‌آفریدم و اگر علی نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمی‏ آفریدم.

وی در ادامه به مناسبت هفته پژوهش به نکات پژوهشی پرداخت و گفت : پژوهش فرآیندی است که انسان از داده و معلومات استفاده می کند تا بتواند یک مسئله و مشکلی را حل کند و نهایت پژوهش تولید علم است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: بزرگان دینی ما به امر تحقیق و پژوهش تأکید و توصیه می کنند.

وی در ادامه نکات ضروری در پژوهش را اینگونه بیان کرد: ۱-تشخیص و درک موضوع ۲-حداقل مطالعه سه ساعت مستمر و مداوم در روز ۳-توجه محقق به تمام ابعاد و زوایای موضوع ۴- اتصال زنجیره وار متن و دارا بودن یک سیر تکاملی در فعالیت پژوهشی ۵-برخورداری محقق از صداقت در نوشتار و صداقت در نتایج تحقیق ۶-استفاده محقق از منابع قوی و معتبر و دست اول.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی افزود: پژوهش باید در مسئله ای خاص صورت بگیرد و منتج باشد و اگر تحقیق در مقام نقد قرار گرفت محقق انتقاد پذیر باشد.

تولید علم، خروجی پژوهش است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha