دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم بزرگداشت سالگرد طلبه شهید حسن مختارزاده در مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ مراسم بزرگداشت اولین سالگرد طلبه شهید حسن مختارزاده از سوی مجمع نمایندگان طلاب در دبیرخانه این مجمع برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مختارزاده در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد طلبه شهید حسن مختارزاده که از سوی مجمع نمایندگان طلاب در دبیرخانه این مجمع برگزار شد، اظهار داشت: شهادت، سیری نسبت به دنیا نیست و نام نویسی هم ندارد؛ بلکه دارای مغناطیسی است که باید به سمت آن دوید تا آن را به دست آورد.

وی ابراز داشت: برخی از افراد در فتنه ۱۴۰۱ مردود شدند؛ اما جوانانی همچون حسن مختارزاده ها، مرد میدان شده و بدون سلاح و با خون خود از نظام، انقلاب و مقدسات دفاع کرده و طومار معاندین را جمع نمودند.

پدر طلبه شهید مختارزاده خاطرنشان ساخت: سران فتنه فواحشی بوده اند که دوره های گوناگونی را برای ایجاد این فتنه طی نموده و با برنامه ریزی قبلی وارد این میدان شدند؛ اما شکست خورده از میدان خارج گشتند.

سخنران این مراسم بیان داشت: حسن آقای ما یک جوان دهه هشتادی بود که قریب به ۲۵ دوره عمومی و تخصصی را گذارنده و مدیریت زمانی که در تحصیل، ورزش و دوره های نظامی داشت، او را به نخبگی رسانده بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختارزاده با بیان این مطلب که این شهید پنج مدال طلا در رشته های ورزشی کسب کرده بود، اظهار داشت: فتنه بنزین، فتنه اوین، فتنه پردیس تهران و ... از جمله فتنه هایی بود که شهید حسن مختارزاده حضور داشت و فتنه ۱۴۰۱، ششمین فتنه ای بود شهید مختارزاده برای انجام خدمت در آن به شهادت رسید.

وی ابراز داشت: پس از شهادت حسن آقا، جوانانی با حالت های گریه به منزل ما آمدند و خاطراتی را از او نقل می کردند که واقعا تعجب برانگیز بود و فعالیت های فرهنگی بسیاری داشت و در این راه، از خود مایه گذاشت.

پدر طلبه شهید مختارزاده خاطرنشان ساخت: ما باید شهدای طلبه خود را به جامعه و حتی طلاب معرفی نموده تا بشناسند و راه آنان را ادامه دهند.

سخنران این مراسم بیان داشت: اگر دین در خانه حاکمیت پیدا کند، حتما فرزندانی تربیت می شوند که ستاره شده و مسیر را برای دیگران روشن خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مختارزاده اظهار داشت: افرادی در فتنه اخیر دچار جنگ شناختی شدند که اسم و رسمی برای خود داشتند؛ اما جوانان دهه هشتادی پای کار این انقلاب ماندند و با خون خود دفاع کردند.

وی ابراز داشت: ولایتمداری یکی از خصوصیات شهید حسن مختارزاده بود و برای دفاع از دین، نظام، ولایت و انقلاب هر کاری را انجام می داد.

پدر طلبه شهید مختارزاده خاطرنشان ساخت: حسن آقا دشمن ریا و ریاکاری بود و با اخلاصی که داشت، توانست به این مقام برسد.

سخنران این مراسم بیان داشت: ما با بسیاری از خدمات او پس از شهادت آشنا شدیم و دیگرانی آمدند برای ما تعریف کردند که چه کارهایی را انجام داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مختارزاده اظهار داشت: جانبازی پس از شهادت حسن آقا به منزل ما آمد و با گریه تعریف می کرد که حسن کارهای مرا انجام می داد و برای تهیه داروهای من تلاش های زیادی داشت و حتی مرا به دوش می گرفت و جابجا می کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید شهدا را شناخت و معرفی نمود، ابراز داشت: یکی از شهدای امنیت، طلبه شهید عرفانی نیا از طلاب پایه هشتم اهل استان فارس است که واقعا باید سرگذشت این عزیزان را خواند و برای دیگران بیان نمود و به معرفی آنها پرداخت.

پدر طلبه شهید مختارزاده خاطرنشان ساخت: حوزه انقلابی، حوزه ای است که باید برای انقلابی شدن طلاب برنامه داشته باشد و یکی از این برنامه ها، حضور در منازل شهدا و شنیدن و بیان خاطرات و خصوصیات شهداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی شریفی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    احسنت عالی بود این گزارش ممنون از زحمات شما الحقنا الله بهم و بسید الشهدا سلام الله علیه