دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: در صدر اسلام مسجد مرکز اکثر امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی بود و اگر می خواهیم در رسیدن به تمدن اسلامی موفق باشیم باید جایگاه مساجد را دریابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امروز در دیدار راهیار منطقه ای بنیاد هدایت اظهار داشت: مهمترین ایده ای که می شود با آن برای آینده انقلاب اسلامی در گام دوم جامعه پردازی کرد، احیای جایگاه مسجد است.

وی بیان داشت: در صدر اسلام مسجد مرکز اکثر امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی بود و اگر می خواهیم در رسیدن به تمدن اسلامی موفق باشیم باید جایگاه مساجد را دریابیم.

امام جمعه خورموج ابراز داشت: امام راحل فرمودند: «مساجد سنگر است، سنگرها را پر کنید»؛ این کلام نورانی وظیفه سنگینی را بر دوش ما قرار می‌دهد. اگر مساجد به معنای واقعی کلمه تقویت شوند و به وظایف خود عمل کنند، اکثر دغدغه‌ ها و مشکلات برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: مسئله شبکه‌سازی و فعالیت امامان محله به صورت شبکه‌ای بسیار مهم و مؤثر است.

وی افزود: باید مسئله ارتقاء و توانمندسازی کنشگران مسجد خصوصا امامان جماعت یکی از اهداف اصلی باشد و از همه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها برای توانمندسازی امامان محله استفاده کرد.

امام جمعه خورموج ابراز داشت: بسیاری از خدمات اجتماعی را می‌توانیم از طریق مساجد به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha