دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1124788
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
جهاد تبیین

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان مرکزی گفت: بخش اصلی جهاد تبیین را مهمات تشکیل می‌دهد که در امر جهاد تبیین این مهمات به وسیله پژوهش تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به‌مناسبت هفته پژوهش نشست پژوهشی با عنوان" جایگاه پژوهش در جهاد تبیین" امروز با حضور حجت الاسلام قیصری استاد مدرسه علمیه فاطمة المعصومه (س) دلیجان در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام قیصری اظهار داشت: مهمترین بخش هر کشور بخش فرهنگی آن است و هر چه فرهنگ جامعه بالاتر باشد آن جامعه متمدن‌تر خواهد شد و هرچه جامعه متمدنی داشته باشیم، زندگی دنیوی و اخروی سعادتمندانه تری نیز خواهیم داشت.

وی گفت: اساسی‌ترین بخش فرهنگی هر کشور، پژوهش است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر جامعه‌ای که پژوهش در آن اهمیت داشته باشد، از فرهنگ بالاتری برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام قیصری خاطرنشان کرد: شهید مطهری در اهمیت بخش فرهنگی کشور می‌گوید، «اگر استقلال فرهنگی ما آسیب ببیند دیگر استقلال‌ها نیز آسیب می‌بیند».

وی تصریح کرد: پیشینه جهاد تبیین به اولین پیامبران می‌رسد، هر پیامبری که به پیامبری مبعوث می‌شد طبیعتاً با عدم پذیرش مواجه می‌شد و لذا باید هدف از رسالت خود را تبیین می‌کرد.

حجت الاسلام قیصری اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) با دو جهاد روبرو بودند، جهاد نظامی و جهاد تبیین، که در جهاد تبیین مانند جهاد نظامی به چهار ابزار نفرات، استراتژی، سلاح و مهمات نیاز داریم.

وی بیان کرد: در تبیین این مسئله باید گفت، در جهاد تبیین نیز مانند جهاد نظامی نیاز به نفرات داریم و استراتژی ما در جهاد تبیین همان نقشه راه است، سلاح ما در جهاد تبیین مقاله، کتاب، رسانه و شعر می‌باشد.

وی یادآور شد: بخش اصلی جهاد تبیین را مهمات تشکیل می‌دهد که در امر جهاد تبیین این مهمات به وسیله پژوهش تامین می‌شود.

پژوهش، مهمات برای جهاد تبیین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم حسنی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    نشست خوبی بود الحمدالله