دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دشمن با شناخت کامل به‌صورت نامحسوس به‌دنبال تغییر و تضعیف باورها و اعتقادات دینی جامعه است، اضافه کرد: متاسفانه در برخی از مدارس و دانشگاه‌ها بعضا حتی توسط بعضی از معلمین نسبت به تضعیف اعتقادات و باورهای دینی به صورت عمد و خود آگاه اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در «نشست ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» که عصر سه شنبه تا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار کرد: ما معمولا ادعا می‌کنیم که استانمان یک استان تمام شیعه است اگر چه این ادعا درست هم هست اما باید در راستای تعمیق اعتقادات دینی و مذهبی به خوبی کار کنیم.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دشمن با شناخت کامل به‌صورت نامحسوس به‌دنبال تغییر و تضعیف باورها و اعتقادات دینی جامعه است، اضافه کرد: متاسفانه در برخی از مدارس و دانشگاه‌ها بعضا حتی توسط بعضی از معلمین نسبت به تضعیف اعتقادات و باورهای دینی به صورت عمد و خود آگاه اقدام می‌شود.

وی افزود: حتی شنیده می‌شود در مدارس به دانش‌آموزان می‌گویند از بسم‌الله‌الرحمن الرحیم استفاده نکنید و یا خیلی از مسائل دینی و مذهبی حرفی زده نشود.

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه آموزش و پرورش نماد انسان سازی، تعلیم و تربیت و است، یادآوری کرد: سال گذشته در بحث اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور برخی از معلمان بدون هیچ واهمه‌ای در مسیر معاندان حرکت و دانش آموزان را تشویق به همراه شدن با اغتشاشاگران و بی حجابی می کردند لذا واجب است که هنگام استخدام معلمان، دقت بیشتری به خرج دهند تا معلمان به جای پرورش فکر دانش آموزان در راستای اهداف کشور، خلاف منافع ملی کشور رفتار نکنند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به یکی دیگر از آسیب های اجتماعی امروزی که در حال رخ دادن است اشاره کرد و گفت: در بحث باستان‌شناسی گاهی تبلیغ می‌شود که در جشن‌های عروسی و مراسمات ترحیم به قول‌ خودشان می‌گویند می‌خواهیم آریایی عمل کنیم و در واقع مخالف احکام و آداب شرعی عمل می‌کنند. لذا این ضعف اعتقادات دینی و مذهبی را متاسفانه شاهد هستیم.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: مورد داشتیم چندین دانش‌آموز در بحث وضو و غسل چیزی بلد نبودند و این ضعف متوجه ما روحانیون، آموزش و پرورش، خانواده‌ها، رسانه و غیره می‌شود که نیازمند همت و تلاش فراوان است.

وی همچنین اضافه کرد: در بحث بهائیت مورد داشتیم که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی متعلق به فردی بهایی بوده است که مشخص می‌شود اینها نیاز مالی ندارند بلکه برای پوشش‌دهی و تبلیغ از این مسائل استفاده می‌کنند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عیناً مشاهده شده در بحث مراسمات تشییع که موضوع قرائت فاتحه پیش می‌آید برخی از جوانان و نوجوانان سکوت می‌کنند، افزود: اینها وانمود می کنند که مثلا به قول خودشان آریایی هستند لذا نیاز است برای تعمیق باورهای دینی به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی کار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید صرفا به این موضوع اکتفا کنیم که استان ما تمام شیعه است بلکه باید روی باورها و اعتقادات مذهبی و دینی جوانان و نوجوانان به خوبی کار کنیم.

پایان خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha