پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
میبد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، امیدآفرینی را یکی از راهبردها دانست و گفت: حوزه علمیه از هیچ نامزد انتخاباتی و یا لیست احزاب و گروهها حمایت نمی کند ولی حوزویان در زمینه حضور پررنگ مردم در انتخابات و پای صندوق های رأی توصیه به انتخاب اصلح را تبیین می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، روز چهارشنبه با هیئت همراه متشکل از معاونان مدیریت استانی در سفر به شهرستان میبد در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه سطح دو خواهران این شهر اظهار داشت: به فرموده حضرت علی علیه السلام «سخن» بهترین چیزی هست که خدا خلق کرده‌ و «سخن» زشت‌ترین چیزی که خدا خلق کرده‌است زیرا با سخن انسان هم روسفید و هم روسیاه می‌شود.

وی، تصریح کرد: سکوت و کلام هر کدام مزیت‌ها و آفت‌هایی دارند و با این وجود اگر انسان از آفت‌های کلام در امان بماند، کلام و بیان بر سکوت مزیت دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: اساس دعوت پیامبران و اولیا نیز «بیان» است و کلام از زبان صادر می‌شود و کلید همه خوبی‌ها زبان است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در بخشی از سخنانش با اشاره به برگزار انتخابات در کشور، اظهار داشت: از بانوان طلبه می خواهم شرایط زمان و اهمیت انتخابات را درک کنند و این موضوع با شناخت توطئه های دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب اسلامی میسر می شود.

وی، تصریح کرد: دشمنان با تبلیغات منفی سعی دارند تا انتخابات با شکوه برگزار نشود و برخی افراد و جریان ها در داخل بدون درک صحیح از زمان و شرایط کشور، آب به آسیاب دشمن می ریزند و مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، امیدآفرینی را یکی از راهبردها دانست که می توان در برابر یأس آفرینی دشمن استفاده کرد زیرا برخی بدون داشتن درک صحیح با پررنگ کردن موضوعاتی نظیر اختلاس، تورم و یا فساد در نزدیکی انتخابات، بذریأس را در جامعه پراکنده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تبیین و تحلیل درست اوضاع و شرایط امروز ایران در جهان را توسط بانوان طلبه در مجالس و محافل تبلیغی خواستار شد و گفت: پشتوانه این نظام، مردم هستند و به بعضی از مردم که دچار شبهه اند بگوییم آیا باشرکت نکردن در انتخابات مشکلی حل خواهد شد؟

وی، تبیین حضور پررنگ مردم پای صندوق های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را با هدف افزایش سطح امنیت داخلی و خارجی کشور در میادین بین المللی شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه از هیچ نامزد انتخاباتی و یا لیست احزاب و گروهها حمایت نمی کند ولی حوزویان در زمینه حضور پررنگ مردم در انتخابات و پای صندوق های رأی توصیه به انتخاب اصلح را تبیین می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، در پایان با بیان اینکه مدرسه علمیه خواهران میبد در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و اولین مدیر این مدرسه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده بود؛ اظهار کرد: هم اکنون حوزه علمیه خواهران میبد در سه سطح دو، سه و چهار پذیرش طلبه دارد.

وی، افزود: در سطح دو خواهران میبد ۱۸ استاد آن همه از خواهران حوزه و ۱۵۸ بانوی طلبه هم مشغول به تحصیل هستند و تاکنون ۳۸۴ بانوی طلبه نیز از سطح دو در میبد فارغ التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha