شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شبستری گفت: پیام بزرگ فاطمیه این است که حضرت زهرا (س) در عین حیا و عفت از مسائل و اتفاقات جامعه بی خبر و بی تفاوت نیست، جهاد، مبارزه و هدایت امت را به دست می گیرد. نمی شود انسان فاطمی باشد اما از حال جامعه بی خبر باشد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین جواد شبستری شامگاه پنج شنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) که در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: احترام حضرت پیامبر(ص) به حضرت زهرا (س) به خاطر مقام پدر و فرزندی نیست بلکه به دلیل نورانیتی است که در وجود حضرت فاطمه (س) بود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جایگاه و عظمت حضرت زهرا (س) و احترام نبی اکرم به ایشان اراده الهی است و جایگاه حضرت فاطمه (س) در نزد خداوند به قدری والاست که عقل از درک آن عاجز است؛ یک زن به مقامی می رسد که خدای متعال به ملائکه دستور می دهد؛ اُنظُروا إلی أمَتی فاطِمَةَ سَیدَةِ إمائی قائِمَةً بَینَ یدَی تَرتَعِدُ فَرائِصُها مِن خیفَتی، وقَد أقبَلَت بِقَلبِها عَلی عِبادَتی.

وی خاطرنشان کرد: به حضرت فاطمه (س) به این دلیل زهرا می گویند که وقتی در نماز می ایستد نوری از وجودش ساتر می شود که همه آسمان را نورانی می کند. البته حضرت فقط به خاطر نماز به این جایگاه نرسیده بلکه به دلیل عبودیت و بندگی است که در هر زمان و مکان به وظیفه خود عمل کرده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا (س) نسبت به وضعیت جامعه بی تفاوت نبود و بعد از رسول خدا تا شهادتش، شبانه روز در حال جهاد با زبان، دست و دل بود و گریه های حضرت نیز فقط به خاطر مفارقت با نبی اکرم نبود بلکه برای احیای حقوق از دست رفته ولایت بود و این گریه ها نیز مبارزه سیاسی و عبادی برای آگاهی دادن به جامعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین شبستری ادامه داد: حیا و عفت حضرت زهرا (س) نیز یک الگوی بزرگ برای ما انسان ها و مسلمان است که شخصی که نابینا وقتی از حضرت فاطمه اجازه خواست تا به حضور پیامبر برود، حضرت فاطمه اجازه داد ولی در طول ملاقات حجاب بر سر داشت. پیامبر خدا (ص) به او فرمود: بـه چـه سـبـب خـود را مـسـتـور کـردی و حال آنکه این مرد نابینا تو را نمی بیند؟ عرض کرد: اگر او مرا نمی بیند من او را می بینم، اگـر در پـرده نـباشم استشمام رایحه می نماید. پیامبر فرمود: شهادت می دهم که تو پاره ای از وجود من هستی. این داستان یک الگوی حیا برای زنان جامعه ماست.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت زهرا (س) وقتی می بینند که ولایت تنها مانده است وارد میدان شده از ولایت دفاع می کند و این نشان می دهد یک زن در عین حیا، عفت و حجاب از وضع جامعه غافل نیست و این نشان دهنده جامعیت حضرت است و پیام بزرگ فاطمیه این است که حضرت زهرا (س) در عین حیا و عفت از مسائل و اتفاقات جامعه بی خبر و بی تفاوت نیست، جهاد، مبارزه و هدایت امت را به دست می گیرد. نمی شود انسان فاطمی باشد اما از حال جامعه بی خبر باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمی شود کسی خود را شیعه حضرت زهرا (س) بداند و امروز نسبت به جنایاتی که دشمنان بشریت علیه ملت فلسطین انجام می دهند بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: در ورایات بیان شده است نبی اکرم (ص) به سلمان فرمود؛ یَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ یَنْفَعُ فِی مِائَةِ مَوْطِنٍ أَیْسَرُ تِلْکَ اَلْمَوَاطِنِ اَلْمَوْتُ وَ اَلْقَبْرُ وَ اَلْمِیزَانُ وَ اَلْمَحْشَرُ وَ اَلصِّرَاطُ وَ اَلْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِیَتْ عَنْهُ اِبْنَتِی فَاطِمَةُ رَضِیتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِیتُ عَنْهُ رَضِیَ اَللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَیْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَیْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَیْهِ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَیْهِ یَا سَلْمَانُ وَیْلٌ لِمَنْ یَظْلِمُهَا وَ یَظْلِمُ ذُرِّیَّتَهَا وَ شِیعَتَهَا . ای سلمان دوستی فاطمه در صد جایگاه سود می بخشد که ساده‌ترین این جایگاه‌ها مرگ و قبر و میزان و محشر و صراط‍‌ و محاسبه است هر که دخترم فاطمه از او راضی باشد من از او راضیم و هر که من از او راضی باشم خدا از او راضی است و هر که فاطمه بر او خشم بگیرد من بر او خشم میگیرم و هر کس من بر او خشم بگیرم خدا بر او خشمگین است. سلمان وای بر کسی که او را ستم نماید و ستم بر ذریه و شیعیانش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha