یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم حسین زاده

حوزه/ مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) گفت: در تبیین سیره حضرت زهرا(س) دو محور اصلی اولویت دارد که یکی اتصال قلبی به حضرت زهرا(س) و دیگری بصیرت افزایی نسبت به جایگاه والای بانو در تمام ابعاد زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، خانم حسین زاده، مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد، امروز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) براساس پیوندی که با پیامبر گرامی اسلام(ص) و مکتب وحی داشتند و همچنین به حسب فضائل و خصوصیات خود، دارای مقام، شان و جایگاه ویژه ای می باشند.

وی با بیان این که عظمت، بزرگی، شأن و جایگاه خاص زهرای اطهر(س) بر اساس روایت هایی از امام حسن عسکری(ع) قابل تبیین است، ابراز کرد: در روایتی امام حسن عسکری (ع) چنین می فرمایند که «نَحنُ حُجَۀُ اللهِ عَلَی الخَلق وَ جدّتنا فاطمة حجة الله علینا» ما (اهل بیت) حجت‌های خدا بر خلق هستیم و جدّة ما فاطمه(س) حجت خدا بر ما است و این روایت به روشنی نمایانگر و تجلی عظمت بانوی دو عالم است.

مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد وجود پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) را موجب استمرار ولایت و امامت دانست و خاطر نشان کرد: تلاش های ایشان بود که سبب شد حقانیت امیر مومنان(ع) مثل خورشید آشکار شده و هیچ شبهه ای نتواند با آن مقابله کند.

خانم حسین زاده با بیان این که نزول سوره مبارکه کوثر و بسیاری از روایات دیگر نیز بیانگر جایگاه والای بانوی دو عالم، صدیقه کبری (سلام الله علیها) است، تصریح کرد: همه ما فرزندان فاطمه زهرا(س) هستیم بدان شرط که ارزش خود را دانسته و اتصالمان را به آن بانو درک نمائیم.

وی ادامه داد: می بایست در این مسیر تلاش و همت خود را انجام دهیم تا با درک عظمت، شان و جایگاه بانو و تاسی و الگو پذیری از ایشان در مسیر هدایت و عبودیت خداوند متعال قرار گیریم.

مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد با بیان این که در تبیین سیره حضرت زهرا(س) دو محور اصلی در دستور کار قرار داد، عنوان کرد: یکی اتصال قلبی به وجود حضرت زهرا(س) است که در قالب برنامه های معنوی قرائت دعا و ذکر مصائب برگزار می شود و دیگری نیز بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به جایگاه والای حضرت فاطمه(س) در تمام ابعاد زندگی ایشان از جمله نقش و جایگاه مادری و همسری و نقش اجتماعی و تاثیری که در دفاع از مکتب اسلام داشتند، می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha