دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ برگزاری آزمون کتبی استادی و ارتقاء حکم اساتید در استان هرمزگان

حوزه/ معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از آغاز پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: دهم دی ماه امسال آخرین مهلت ثبت نام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسدی در نشست خبری معاونان آموزش و پژوهش مؤسسه امام خمینی که در پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این موسسه برگزار شد، شرایط داوطلبان را «اتمام سطح یک حوزه علمیه»، «اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه» و «موفقیت در آزمون کتبی و استعداد سنجی» عنوان کرد.

به گفته وی، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته های علوم انسانی با رویکرد اسلامی، اعطای دانش نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری» و آشنایی طلاب با مبانی اندیشه های اسلامی در رشته های علوم انسانی از مزایای تحصیل طلاب در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی با اشاره به این که پذیرش در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی آینده در ۱۳ رشته مدیریت، روان شناسی، حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اخلاق، علوم قرآنی، کلام، تاریخ، علوم تربیتی، ادیان و فلسفه انجام می شود افزود: دوره حضوری مختص براداران طلاب است و خواهران طلاب که سطح ۲ حوزه علمیه را به پایان رسانده باشند فقط می توانند در رشته های مجازی شرکت کنند.

وی با بیان این که چهارم اسفندماه امسال، آزمون پذیرش مقطع کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار می شود گفت: این آزمون در شهرهای قم، مشهد، تهران، شیراز، و اهواز ترتیب می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی، محل تحصیل را در شهرهای قم، تهران و شیراز برشمرد و افزود: داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سامانه پذیرش به نشانی اینترنتی www.paziresh.iki.ac.ir می توانند مراجعه کنند.

وی ظرفیت پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی این موسسه حوزوی را برای سال تحصیلی آینده، حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرد.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه، بیان کرد: در طول ۴۰ سال فعالیت این موسسه، سه هزار و ۴۰۶ نفر در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۳۲۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۱۷ نفر در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری و در مقطع کارشناسی، ۴۱۵ نفر در دوره حضوری و ۹۵ نفر در دوره مجازی موفق به قبولی در آزمون و تحصیل در رشته های مختلف این موسسه حوزوی شده اند.

وی همچنین با اشاره به اهداف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: یکی از اهداف این موسسه که وجه تمایز این مرکز با دیگر مراکز حوزوی است، «اسلامی سازی علوم انسانی» است.

وی اضافه کرد: این موسسه در راستای این هدف بزرگ، ماموریت دارد دانش پژوهان را با مبانی اسلامی علوم انسانی، مبانی فلسفی قرآنی و روش استنباط آشنا کند.

برگزاری ۶۵ نشست علمی طی یکسال گذشته در موسسه امام خمینی(ره)

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این نشست خبری بیان داشت: مدیریت برنامه ریزی و ارزیابی، پشتیبانی، کتابخانه و مرکز اسناد، نشریات تخصصی، تدوین متون، همایش و نشست ها و برنامه های ترویجی از جمله مدیریت های فعال معاونت پژوهشی این موسسه حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی ادامه داد: تمرکز در مؤسسه امام خمینی طی چند سال اخیر بر اسلامی سازی علوم انسانی بوده که پاسخ به نیازهای نظام و جامعه و تدوین کتب درسی علوم انسانی اسلامی از جمله فعالیت ها به شمار می آید.

وی با بیان این که سندی با عنوان «تدوین علوم انسانی اسلامی» در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تهیه شده است گفت: تمامی برنامه های این موسسه در طول ۲ سال گذشته بر اساس محوریت این سند دنبال شده است.

به گفته وی، تحقیقات و پژوهش های کاربردی، از دیگر اولویت های مؤسسه امام خمینی در طول چند سال گذشته بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی با اشاره به فعالیت ۱۲ نشریه علمی و پژوهشی و ۶ نشریه علمی و ترویجی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: در طول یک سال گذشته، ۶۵ نشست علمی، ۶۶ کرسی ترویجی و ۱۴ همایش توسط این مؤسسه حوزوی برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha