یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری فرخ فال

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۶ و ۷ دی‌ماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،با تشریح برنامه های سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد اظهار کرد: جامعه مدرسین از سال ۱۳۷۸ بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری نشست با علمای بلاد را در دستورکار خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در کنار این اجلاس‌ها درخواست‌هایی از علمای بلاد بود که این اجلاس‌ها در استان‌ها و مناطق کشور نیز برگزار شود، مطرح کرد: بر این اساس مقرر شد که هر دو سال یکبار اجلاس علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین در قم و هر دو سال یکبار اجلاس منطقه‌ای برگزار شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان اینکه سیزدهمین اجلاس سراسری علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین در قم برگزار می شود، عنوان کرد: در سال گذشته شاهد دهمین اجلاس با علمای بلاد در تهران، البرز و سمنان بودیم.

وی با اشاره به اینکه اساس انتخاب موضوعات در اجلاس‌های منطقه‌ای و سراسری، موضوعات روز جامعه و نظام بوده است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس بیان مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ موضوع اجلاس سیزدهم قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با بیان اینکه ۴ کمیسیون با این موضوع خواهیم داشت، تصریح کرد: این ۴ کمیسیون شامل اقتضائات و تحولات جامعه بین الملل در امر تبلیغ؛ تولید محتوا، شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغ؛ آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف فرهنگی و تبلیغی کشور و انتخابات، فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم است.

وی با اشاره به اینکه تبیین فرصت‌ها و راهکارهای مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از رسالت‌های اصلی مبلغین است، یادآور شد: مدیریت حوزه‌های علمیه و شورای عالی حوزه‌های علمیه در این خصوص راهکارهایی را اندیشیده‌اند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان اینکه در این کمیسیون اصولی تعیین شده که در تاریخ ۶ دی‌ماه همزمان با نخستین روز اجلاس مورد بحث قرار می‌گیرد، ابراز کرد: اصول نهایی که مورد تصویب این کمیسیون قرار بگیرد در دومین روز از اجلاس در تاریخ پنج‌شنبه ۶ دی‌ماه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مصوبات و خروجی اجلاس توسط کارگروه‌هایی به تناسب قوای سه گانه نظام و مراکز و نهادهای مختلف تفکیک محتوایی می‌شود، اظهار داشت: پس از این تفکیک توسط ریاست جامعه مدرسین به ریاست قوا و مراکز حوزوی به منظور برنامه‌ریزی کلان ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال اضافه کرد: برای موضوعاتی که نیازمند بحث و بررسی هستند نیز هیأت‌هایی از جامعه مدرسین به قوای سه گانه اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این اجلاس‌ها از ظرفیت مسئولان نظام استفاده خواهد شد، مطرح کرد: در اجلاس منطقه‌ای گذشته از ظرفیت یکی از روسای قوا استفاده شد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها افزود: در این اجلاسیه نیز ضمن استفاده از بیانات مرجعیت، یکی از روسای قوا مهمان ویژه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در وضعیت کنونی جهان اسلام که مسلمانان و قبله‌گاه نخست اسلام مورد تهاجم صهیونیست و استکبار قرار گرفته و فلسطینی‌ها مورد تهاجم‌های بیش از ۷۰ روزه قرار گرفته‌اند، نیاز است علمای بلاد و افرادی که مسئولیت حوزه‌های علمیه را دارند تبادل نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال یادآور شد: سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد در تاریخ چهارشنبه و پنجشنبه ۶ و ۷ دی‌ماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha