دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهراء (س) اراک کرسی آزاداندیشی زن زندگی آزادی از شعار تا واقعیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهراء (س) اراک، کرسی آزاداندیشی زن زندگی آزادی از شعار تا واقعیت امروز با کارشناسی خانم نفیسه آشتیانی از اساتید مدارس علمیه شهر اراک و در دو گروه موافق و مخالف از طلاب این مدرسه برگزار گردید.

در این نشست طبق تعاملی که با دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک صورت گرفته بود تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی و دانشگاه فرهنگیان هم در جلسه حضور داشتند.

در ابتدا آشتیانی با ذکر مقدمه ای به بحث ورود کرد و موافقان و مخالفان به طرح سؤالاتی از قبیل اینکه این شعار که شامل مردسالاری جامعه اسلامی وکمرنگ شدن نقش زنان به خاطر محدودیتی که اسلام برای آنها ایجادکرده و اینکه اسلام مانع اختیار در انتخاب دین وعقیده است را بیان کرد وسپس در مورد سؤالات مذکور به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

آشتیانی گفت: تفاوت در قانون الهی میان زنان و مردان بدلیل تفاوت در خلقت آنهاست .

وی درباره مردسالاری در جامعه زنان تصریح کرد: زن در حوزه مالی و نیز از نظر ارزشمندی درجایگاه بالاتری نسبت به مردان قراردارد همانطور که طبق روایات یکساعت خدمت همسر به زن بدون تکلف وبااخلاص ومهربانی هزاران پاداش ازجانب حق تعالی خواهد داشت و همه این پاداش‌ها به دلیل خدمت مرد به همسرش به دست می آید لذا زن همچون ملکه از کودکی تا پایان عمرش تحت ولایت مردان مهربانی به نام پدر و همسر قرار می گیرند تا مبادا به روحیه لطیف زن آسیبی وارد شود .

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: مردان در واقع نقش نگهبان پرمهری هستند که وظیفه دارند از ناموس الهی مراقبت کنند پس این مردسالاری نیست و این نگاه اشتباه به دلیل عدم علم به فرامین الهی است.

آشتیانی افزود: نظام دین اسلام باید از بالا و به طورکلی دیده شود تا حکمت واجبات و محرمات الهی بدست بیاید.

وی در پایان اظهار کرد: طلاب و دانشجویان باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین وارد میدان عمل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha