شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/نماز جمعه شاهرود خلخال

حوزه / امام جمعه شاهرود گفت: تقوا سپری است در برابر تیرهای مسموم ابلیس و دشمنی ابلیس هجومی نیست، بلکه تدریجی و گام به گام می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام علی امیدواردر امام جمعه بخش شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا یک سپری است در برابر تیرهای مسموم ابلیس و دشمنی ابلیس هجومی نیست، بلکه تدریجی و گام به گام می‌باشد.

حجت الاسلام امیدوار افزود: قرآن کریم در این باره می‌فرماید: ای مومنان همه شما با هم در صلح و آشتی وارد بشوید از شیطان پیروی نکنید که شیطان دشمنی آشکار برای ماست.

وی با اشاره به اینکه سلامتی و آرامش در سایه تقواست و این اطاعت از فرامین الهی است، یادآورشد: یکی از تیرهای خطرناک شیطان ارتباط آلوده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اختلاف و تفرقه از دیگر تیرهای خطرناک شیطان است، بیان کرد: قرآن مکرراً تذکر به این نکته می‌دهد که متفرق نشوید و مرکز تفرقه را ابلیس و هوای نفسانی مطرح می‌نماید.

حجت الاسلام امیدوار خاطرنشان کرد: نعمت امامت و ولایت نعمتی است که در اختیار ماست و باید قدردان این نعمت باشیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

وی با بیان اینکه تقوای سیاسی به دست نمی‌آید مگر بر مبنای اتحاد درحول محور امامت و ولایت، تصریح کرد: امامت و ولایت بر حسب وجود با برکت امام، انسان را از تفرقه نجات می‌دهد و لذا از ولایت به ریسمان الهی تعبیر شده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه انسان‌های با بصیرت حول محور امامت حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از با بصیران و امام شناسان، حضرت ام البنین و فرزندانشان بودند که با بصیرت راه شهادت را دنبال کردند و رحلت این بانوی بزرگ به عنوان روز مادران و همسران شهید نامگذاری شده، که این روز را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha