دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1127137
۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
تبلیغات انتخاباتی

حوزه/ رهبر انقلاب در دیدار با مردم کرمان و خوزستان فرمودند: «تبلیغات بایستی همراه با اخلاق و دیانت باشد. تبلیغات غیر از تهمت زدن است، غیر از دروغ گفتن است، غیر از وعده‌ی خلاف دادن است. تبلیغات یعنی انسان نظرات خودش را برای مردم بیان کند». اما مخاطب این جملات چه کسانی هستند؟

خبرگزاری حوزه | رهبر انقلاب در دیدار با مردم کرمان و خوزستان فرمودند: «تبلیغات بایستی همراه با اخلاق و دیانت باشد. تبلیغات غیر از تهمت زدن است، غیر از دروغ گفتن است، غیر از وعده‌ی خلاف دادن است. تبلیغات یعنی انسان نظرات خودش را برای مردم بیان کند».

اما مخاطب این جملات چه کسانی هستند؟

اولین مخاطب این جملات، خود نامزدها در انتخابات های گوناگون هستند؛ آن ها نباید به هر قیمتی به دنبال کسب رأی و رسیدن به قدرت باشند؛ چراکه هرچند رسیدن به قدرت به ظاهر لذت بخش و شیرین است، اما بالاخره روزی از صندلی قدرت کنار خواهند رفت و کم کم از حافظه ی تاریخ حذف خواهند شد و آنها می مانند و اعمالی که باید به حساب آن ها رسیدگی شود.

دومین مخاطب این جملات دستگاه قانون گذاری و نظارت کشور است؛ قانون‌گذار باید قوانینی را وضع نماید تا مانعِ سوء استفاده عده ای از فضای تبلیغات در انتخابات شود و ناظران طبق آن قانون باید بدون مسامحه با شخص متخلف برخورد نمایند؛ حتی شاید مناسب باشد که اگر شخص یا اشخاصی با تبلیغات دروغینی که فاصله ی زیادی از حقیقت دارد، به قدرت رسیدند دادگاهی باشد که بتواند آن ها را از این قدرت خَلع کرده و انتخاب آن ها را باطل نماید.

مخاطب سوم این بیانات، خود ما مردم هستیم. ما مردم باید در ایام انتخابات با دقت و نکته بینی به تبلیغات نامزدها توجه نموده و هر نامزدی که تبلیغاتی خلاف واقع یا همراه با تهمت، تخریب و.... را وسیله به قدرت رسیدن خود قرار داده را انتخاب نکنیم، چراکه تجربه نشان داده کسی که حاضر شود به راحتی برای به قدرت رسیدن به دروغ متوسل شود در کنار منافع مردم به فکر منافع حزبی و شخصی خود نیز هست و گاهی حتی منافع حزبی یا شخصی خود را بر مصالح عمومی مردم ترجیح می دهد.

با توجه به آنچه بیان شد به نظر در عمل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی لازم است ابتدا قوانین موجود را واقعا و به طور دقیق اجرا کرد، مثلا قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که امسال هم تغییراتی در آن حاصل شد، قانون مناسبی است که اگر واقعا به آن عمل شود جلوی بروز بسیاری از مشکلات را می‌گیرد.

سپس با فرهنگ سازی، مردم را به نقطه ای رساند که هرکسی برای به قدرت رسیدن به تبلیغات ناصحیح توسل یابد از دید مردم‌ منفور شده و دیگر انتخاب نشود.

سینا ناصری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha