یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ازبکستان به دنبال توسعه سرمایه گذاری در اقتصاد اسلامی

حوزه/ مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم‌آباد، علی محمدی ،امروز در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان که در استانداری استان برگزار شد، بیان داشت:از سال ۹۵ تا کنون ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است

وی اظهار داشت:برخی واگذاری‌ها طی سال‌های گذشته در استان به خوبی انجام نشده که برخی‌ها منتج به ابطال شده و برخی‌ها متاسفانه بیشتر سرمایه‌بر بوده‌اند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه ۱۳۵۹ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به استان اختصاص داده شده، افزود: از این مبلغ تا کنون ۹۴۴ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که باید طرح از حوزه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شوند.

محمدی بیان داشت: تا کنون در کارگروه ۱۱۰ طرح بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که ۲۰۰ میلیارد تومان از مرحله اخذ قرارداد عبور کرده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان ۳۰ درصد منابع را تسهیلات پرداخت می‌کنند، افزود: بر اساس سیاست‌های بانکی این میزان پرداخت تسهیلات باید ۵۰ درصد باشد که در این زمینه متاسفانه نظارت بانک مرکزی را نمی‌بینیم.

وی در پایان گفت:نسبت منابع و مصارف بانک‌های استان ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این در حالی است که سال گذشته این میزان حدود ۷۵ درصد بود و امسال این نسبت تا ۸۷ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha