شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معین

حوزه/ مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان از تدبیر این حوزه در هم افزایی با آستان مقدس رضوی به منظور فعال نمودن ظرفیت طلاب زبان دان در خدمت به زائران گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سومین نشست هم اندیشی طلاب خواهر زبان دان و فعالان عرصه بین الملل حوزه علمیه خراسان امروز به همت مدیریت روابط ملی و بین الملل و دفتر خواهران این حوزه در مرکز مدیریت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین معین، مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان در این نشست ضمن اشاره به برگزاری جلسات و نشست های مستمر طلاب مستعد زبان دان و مبلغان فعال عرصه بین الملل، آن را اقدام مبارکی توصیف و ابراز امیدواری نمود تا برگزاری چنین جلساتی، منتج به نتائج ارزنده برای اعتلای نظام اسلامی باشد.

وی ضمن اشاره به هم افزایی و تعامل مجموعه بین الملل حوزه علمیه خراسان با دیگر نهادهای علمی فعال در این عرصه از جمله آستان قدس رضوی، تصریح کرد: در پرتو این هم افزایی، نهادها می توانند از ظرفیت ها و توانمندی هم استفاده نمایند.

مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان ضمن ارائه گزارش اجمالی از مجموعه فعالیت ها در بدنه این اداره در عرصه بین الملل، از طلاب خواست تا به منظور هم افزایی در پیشبرد مجموعه فعالیت ها جلسات به صورت مستمر برگزار شوند و بتوان از ظرفیت خواهرانی که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارند نیز بیشتر استفاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین معین خدمت به زائران عرب زبان حضرت رضا(ع) را توفیق بزرگی دانست که ارزش معنوی والایی نیز دارد و ابراز کرد: خدمت به زائران عرب زبان حضرت رضا(ع) به واقع خدمت به آن حضرت و بارگاه منور رضوی است.

وی از از طلاب زبان دان آشنای به فضای تبلیغی، خواست تا در این عرصه نیز به منظور کمک به زائران ورود پیدا کنند و از افتخار خادم الرضایی به زائران عرب و دیگر کشورهائی که آشنائی به زبان فارسی ندارند، بعنوان یک کار فرهنگی موثر در مجموعه حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی که خدمت به اهل بیت است، بهره مند شوند.

وی از طلاب خواست تا دیگر طرح ها و برنامه های موثر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی خود را نیز مطرح کنند تا در کارگروه های تخصصی به شور گذاشته شود و بیان کرد: هم افزایی با معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی در این زمینه سبب خواهد شد تا از ظرفیت های موجود بیش از پیش در راستای تحقق بانوی تمدن ساز بهره برداری شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha