یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش طریق القدس  افغانستان در مشهد

حوزه/ در همایش بین المللی شهید القدس به میزبانی فعالان فرهنگی و اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران، حوزویان، افراد فعالان در جبهه مقاومت این کشور در دوره‌های مختلف به بیان تلاش های سردار شهید سلیمانی در عرصه مبارزه استکبارجهانی و فعالیت های ایشان در افغانستان پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید جواد وحیدی، شامگاه دوشنبه ۱۲ دی ماه، در همایش بین المللی شهید القدس و اقتدار جریان مقاومت در تالار اجتماعات هتل ولایت پیرامون شخصیت سردار سلیمانی و تاثیر ایشان در وضعیت کشورهای منطقه اظهار داشت : جهان استکبار با شهادت با سردار شهید سلیمانی تلاش داشت جریان مقاومت و استکبار ستیزی حذف شود، در صورتی که جریان مقاومت امروز در فلسطین باعث ترس و نگرانی رژیم غاصب اسرائیل شده است.

رئیس بنیاد فرهنگی، اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین باعث جنون و دیوانگی رژیم اشغالگر شده است، ادامه داد: شهید سلیمانی با یک اخلاص و ایمان خاص به کمک مستضعفان کشورهای منطقه از جمله در عراق، یمن، سوریه و افغانستان رفت.

وی افزود: امروز مجاهدین یمنی با ایمان کامل، با صلابت اعلام می کنند هر کشتی با هدف بارگیری و رفتن به سرزمین های اشغالی از دریای سرخ و از تنگه باب المندب عبور کند، آسیب خواهند دید، مجاهدان یمنی امروز با افتخار آماده دفاع در مقابل رژیم غاصب اسرائیل در دریاها هستند این اقتدار پس از شهادت سردار سلیمانی بوجودآمده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ روز است که مقاومت در فلسطین ادامه دارد، با تمام تلاش هایی که اسرائیل برای نابودی جبهه حماس انجام داده است، هنوز نتوانسته یک فرمانده ارشد مقاومت دستگیر کند، گفت: شهید سلیمانی با محوریت قدس تلاش های خود را آغاز کرد، تدابیر او نشأت گرفته از اخلاص، باور او به جریان مقاومت در منطقه بود.

نقش موثر سردار سلیمانی در افغانستان

مسعود احمد المسعود از فعالان جبهه مقاومت و اهل سنت افغانستان در این همایش با اشاره به اینکه در هر سنگری که شهید قاسم سلیمانی حضور پیدا کرد دشمن شکست خورد، افزود: شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد مکتبی شد که بعد از شهادت ایشان شاهد پیروزهای جبهه مقاومت در مقابل دشمنان اسلام هستیم.

وی به فعالیت ها و تلاش های سردار سلیمانی در حذف داعش در کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و ادامه داد: سردار سلیمانی در دوره جهاد در افغانستان با حضور در مناطق کوهستانی و صعب العبور این کشور به کمک مردم آمد، تلاش های زیادی برای آبادانی افغانستان انجام داد.

عبدالله حیدری سفیر سابق افغانستان در کشورهای لیبی، مصر و سوریه با اشاره به اینکه در شرایط مختلف سردار سلیمانی به مردم افغانستان کمک کرده است، به تلاش های این شهید در سوریه اشاره کرد و افزود: ایشان توانستند با حضور در سوریه و عراق حضور داعش در منطقه را مهار کنند در صورتی که داعش در سوریه باقی می ماند وضعیت کشورهای اسلامی منطقه به خطر می افتاد.

وی سردار سلیمانی را محبوب همه آزادگان جهان بیان کرد و ادامه داد: ایشان دارای روحیه وحدت طلبانه با افکار خداپسندانه بودند در گفت و گو با مردم عادی با تواضع بودند و در دیدار نظامیان کشورهای مختلف با صلابت و قدرت برخورد می کردند.

تلاش سردار سلیمانی در نابود تفکر داعش در منطقه

عبدالرزاق احمدی یکی دیگر از فعالان اهل سنت در جبهه مقاومت افغانستان به اهمیت و ارزش بیداری اسلامی و استکبارستیزی در مقابل اندیشه های ضداسلامی اشاره کرد و اضافه کرد: سردار سلیمانی با تلاش هایی در سوریه، عراق انجام داد در مقابل کسانی که در دنیا تلاش می کردند یک نسخه قلابی از اسلام به دنیا عرضه کنند، ایستادگی کرد و نگذاشت این تفکر رشد پیدا کند.

وی به اهمیت داشتن بصیرت، تقوا و خویشتنداری در مقام قدرت اشاره کرد و ادامه داد: سردار سلیمانی دارای ویژگی کمال شخصیتی بودند ضمن اینکه مغرور نشدند با حفظ ارزش های انسانی به تلاش خود برای اتحاد مسلمانان منطقه به ویژه در افغانستان ادامه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha