یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار زنجان از سفر دو روزه رئیس ‌جمهور طی روزهای جمعه و شنبه جاری به زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان امروز در دومین کنگره زنان تأثیرگذار استان به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: این سومین سفر رئیس جمهور به استان زنجان از ۲ سال گذشته بوده که در نوع خود بی‌نظیر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستورهای مستقیم رییس جمهور در این سفر به گره گشایی از مشکلات استان منجر می شود، ادامه داد: امیدواریم در سفر پیش رو مشکلات استان حل شود.

افشارچی با بیان اینکه به رغم مشکلات متعدد، دولت یک تغییر اساسی و مهم را در کشور شروع کرده که زمان‌بر است و انرژی و جرأت زیادی لازم دارد، افزود: حجم فعالیت های اقتصادی کشور از قبل از انقلاب تحت تاثیر درآمدهای نفتی قرار داشت و حتی شکل گیری دیوان سالاری و ساختار اداری نیز بر این مبنا بود.

این مسئول ادامه داد: دولت سیزدهم به دنبال ایجاد مسیرهای متفاوتی برای تولید ثروت است که ایجاد گذرگاه های شمال به جنوب از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش است، گفت: میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادر شده در استان تا آذرماه سال گذشته ۲.۵ همت بود که این میزان در همین بازه امسال به ۵.۱۳ همت رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه هم‌ اکنون حدود ۶۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی در استان در حال اجراست، ادامه داد: تغییر نگرش اقتصادی زمان‌بر بوده و یکی از ابزار کنترل تورم افزایش تولید است.

این مسئول با بیان اینکه با سفر اول رئیس جمهور به استان اتفاقات خوبی در حوزه آب رخ داد، ادامه داد: آب بزرگترین مشکل استان است و اگر اکنون فکری برای آن نشود در آینده استان دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج تا هفت درصد آب‌های سطحی در استان کنترل می‌شود در حالی که این میزان در آذربایجان شرقی به ۷۵ درصد می رسد، اظهار داشت: این استان در تابستان با مشکل کم آبی مواجه است و برای رفع این موضوع احداث آبگیرها و سدهای کوچک و بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار زنجان از اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان خواست در دیدار مردمی رئیس جمهور مشارکت فعالانه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha