سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام‌جمعه کهک

امام جمعه کهک گفت: قیام ۱۹ دی مردم قم نشانه بصیرت آنها در فهم حقایق پشت پرده توهین روزنامه اطلاعات آن روز به امام راحل (ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی با استناد به آیاتی از قرآن کریم به تبیین آثار سیاسی- اجتماعی رذیله اخلاقی دروغ در جامعه پرداخت

وی دروغ پردازی را یکی از مهمترین ابزار جبهه کفر در ایجاد انحراف میان مردم دانست و اظهار کرد: دشمنان جبهه حق همواره در طول تاریخ تلاش نموده اند تا با تحریف دین و وارد کردن گزاره های دروغین در آن زمینه انحراف مردم را فراهم آورند.

امام جمعه کهک در ادامه دروغ پردازی را از مهمترین راهبردهای جبهه استکبار در ابعاد تبلیغاتی و رسانه ای برشمرد و ابراز داشت: این مساله در زمان پیامبر (ص) نیز وجود داشت و حتی در شهر مدینه آن روز کسانی وجود داشتند که با دروغ پردازی و شایعه پراکنی تلاش می کردند تا مردم را از ادامه مسیر اسلام و همراهی با پیامبر (ص) منصرف نمایند.

وی بیان داشت: قرآن کریم این مطلب را یادآور شده و دروغ پردازان را اینگونه تهدید می نماید: «لَئِن لَم یَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم ثُمَّ لا یُجاوِرونَکَ فیها إِلّا قَلیلًا»؛ اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس در مدینه پخش می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته به تصویب قانون کشف حجاب در ۱۷ دیماه سال ۱۳۱۴ اشاره و به تبیین نقش استعمار، استبداد و جریان بهائیت در این زمینه پرداخت.

وی افزود: قیام ۱۹ دی مردم قم نشانه بصیرت آنها در فهم حقایق پشت پرده توهین روزنامه اطلاعات آن روز به امام راحل (ره) بود و این قیام نورانی از مهمترین عوامل گسترش تفکر قیام و مبارزه در شهرهای دیگر و نهایتا پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در کرمان، آمریکا و اسرائیل را از حامیان اصلی تروریست ها در منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha