دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلام میر عباس زاده

حوزه/ حجت الاسلام میرعباس زاده با بیان این که دانشگاه‌ها مسئولیت بزرگی در ترویج فرهنگ اخلاقی و انسان‌محور دارند، گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی، نقش بسیار مؤثری در شکل‌دهی به اندیشه‌ها، اعتقادات و رفتارهای اجتماعی دانشجویان و اعضای هم‌جامعه خود دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام میرعباس زاده امروز در جلسه معارفه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نقش مهم دانشگاه در ترویج و احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی، نقش بسیار مؤثری در شکل‌دهی به اندیشه‌ها، اعتقادات و رفتارهای اجتماعی دانشجویان و اعضای هم‌جامعه خود دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با بیان این که دانشگاه‌ها مسئولیت بزرگی در ترویج فرهنگ اخلاقی و انسان‌محور دارند، اظهار داشت: آن‌ها با تدریس مباحث مربوط به عدالت، همدلی و همبستگی، به دانشجویان کمک می‌کنند تا نگرش مناسب نسبت به مفاهیم اخلاقی و اجتماعی پیدا کنند؛ همچنین، با ترویج فضای آزاد بحث و گفتگو، دانشگاه‌ها فرصت مناسب برای بحث دربارۀ مسائل اخلاقیاتی و اجتماعی فراهم می‌کنند.

وی دانشگاه را یک محیط جریان‌ساز و محتواساز دانست و افزود: ضروری است کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌های علمی در این خصوص برگزار شود.

حجت الاسلام اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: طی ۱.۵ سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی هزینه شده است؛ البته این هزینه به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه و تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در حوزه عفاف و حجاب، افزود: در همین خصوص برنامه‌های متنوعی با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سطح دانشگاه برگزار شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تحصیل حدود ۱۵ هزار دانشجوی داخلی و خارجی در این دانشگاه، تصریح کرد: دانشجویان خارجی پتانسیل بزرگی برای استان هستند و می‌توانند سفیران فرهنگی ما در کشور خود باشند.

وی با بیان اینکه منشور اخلاقی ویژه دانشگاه‌های استان تهیه و در اختیار دانشجویان قرار داده شده است، ادامه داد: در این خصوص بحث جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه معین استان اردبیل با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در میان نسل جدید جوان و دانشجویان روشنگری‌های لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم تا همه هموطنان در جهت اعتلای کشور تلاش کنند و شرمنده شهدا، جانبازان و ایثارگران نباشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه روح ایمان در قالب امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: روح امر به معروف و نهی از منکر دغدغه‌مندی است.

وی تاکید کرد: مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی دغدغه‌مند بوده و در حد توان در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است، در این جلسه احکام حجت الاسلام اسماعیل چمنی به عنوان رئیس شورا، حجت الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا به عنوان جانشین رئیس شورا، دکتر بهزاد محبی به عنوان دبیر و دکتر یونس پوربیرامی، دکتر علی ناصری‌منش، دکتر عباس فنی‌اصل، دکتر شیرین اسماعیلی، دکتر امین فتحی، دکتر محمدرضا مولایی، محمد بضاعت‌پور، میرصادق فاضل و دکتر اسماعیل گلی به عنوان اعضای این شورا به آنان اعطا شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha