دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: داوطلبان انتخابات باید رقابت مومنانه را در دستور کار قرار دهند که شرط آن التزام عملی به اسلام و معیار و مبنای آن رعایت اخلاق اسلامی در همه زمینه ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی(ع)، اظهار داشت: رقابت مومنانه یعنی التزام عملی رقبا و نامزدها به ولایت فقیه و نشانه التزام عملی به ولایت فقیه، جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات اسفندماه امسال، تصریح کرد: شرکت و حضور پررنگ در انتخابات، دخالت در سرنوشت خود و کمک به آبادانی و امنیت کشور و تلاش برای روی کارآمدن افراد لایق و شایسته است.

امام جمعه کرمان تأکید کرد: شرکت نکردن در انتخابات یعنی حق خود را به دیگران واگذار کردن و کنار کشیدن از انتخاب و سلب کردن فرصت‌ها از خود.

وی بیان کرد: اکنون گروهی تایید صلاحیت و گروهی در صف شکایات عدم صلاحیت هستند، اما یکی از مسائل مهم، رقابت سالم و به دور از حاشیه است، مردم مراقب باشند کدام کاندیداها دنبال حاشیه سازی و کدام یک دنبال سلامت انتخابات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی خاطرنشان کرد: کسانی که به جای پرداختن به صلاحیت خود دنبال تخریب رقبا در هر جناح و تفکر هستند، به دنبال سلامت انتخابات نیستند.

وی ادامه داد: کسانی که التزام عملی به اسلام دارند، اخلاق دینی و اسلامی را همان گونه که کتاب و سنت می‌گوید پیاده می‌کنند و کسانی که از این خط خارج می‌شوند التزام عملی آنان به اسلام دچار مشکل و خطا است.

امام جمعه کرمان، تصریح کرد: کسانی که حرف از ولایت می‌زنند اما در صحنه عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت می‌کنند، در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند و مردم بصیر، آگاه و فهیم، رقبا را کاملا زیر نظر داشته باشند تا ببینند التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام نامزدها پررنگ تر است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز فرار شاه در ۲۶ دی ۵۷، یادآور شد: این اتفاق نشان داد که اراده‌ها در دستگاه تا دندان مسلح طاغوت نتوانست پیروز شود که اولین علامت آن با فرار شاه مشخص شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، اظهار کرد: اراده مردم نشان داد خون بر شمشیر پیروز است و همت و پیوستن مردم به امام راحل، انقلاب اسلامی را به پیروزی می‌رساند، حتی اگر دنیای استکبار هم پشت نیروی تا دندان مسلح صف بکشد، در برابر اراده مردم کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی بیان کرد: امروز هم سلاح کهنه بدون اثر غرب، یعنی خالی کردن صحنه از مردم به صورت دیگری تعقیب می‌شود و شهادت شهدای کرمان ولایی و انقلابی در همین راستا است تا مروم صحنه‌ها را خالی کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، تأکید کرد: به فضل خدا و با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این جنایت عملی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: سکوت مرگبار مجامع بین المللی در حالی که همواره ادعاهایشان گوش همه را کَر کرده را امروز می‌بینیم، ما شاهد حوادث تلخ و سیاه در تاریخ هستیم که برای همیشه ماندگار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: استکبار غده سرطانی در مرکز جغرافیای اسلام کاشته و با همه ظرفیت حقوقی از آن دفاع می‌کند و بارها از حق وتو نیز برای حمایت از آن استفاده کرده است.

وی تأکید کرد: آمریکا و استکبار امروز در دریای سرخ به طور رسمی وارد جنگ به نفع اسراییل شده و یمنِ شجاع، مبارز و تاریخ ساز را مورد هدف قرار داده، اما این اشتباه محاسباتی است و اگر پای خود را از صحنه کنار نکشند، در روزهای آینده تبدیل به فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها از منطقه و گورستانی برای آنان خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha