شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست صمیمی اساتید

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: فضای مجازی یک فرصت مناسب برای تبلیغ دین است، طلاب از امکانات موجود به خوبی استفاده کنند و از فضای مجازی جهت نشر دین حداکثر استفاده را ببرند؛ ما باید دین را به تناسب شرایط پیش ببریم؛ نمی‌شود که فضای مجازی دنیا را فرا بگیرد و ما در این عرصه حضور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در نشست صمیمی در جمع کارکنان و اساتید مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در ابتدای سخنان خود؛ طلب کردن از درگاه خدا را از مقامات معنوی بسیار خوب برشمرد و گفت: کسی که در حال طلب و خواستن در پیشگاه الهی است، هرچند در زمانبندی‌های مختلف به درخواست او پاسخ داده می شود، این طلب‌داشتن از خدا در آن عالَم مسلماً تأثیر خواهد داشت.

وی با استناد به آیه ۲۵ تا ۲۸ سوره مبارکه طه، رسالت و کار طلاب علوم دینی را سخت و سنگین دانست و گفت: قرارگرفتن در مسیر طلبگی تقدیری است از سوی خداوند متعال که برای ما رقم زده که باید صلاحیت آن را هم از درگاه خداوند ‌متعال درخواست کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان‌ گلستان در پاسخ به این سوال که «چگونه می توان مسائل‌ اخلاقی را در وجود خود نهادینه کرد»؟ خاطرنشان کرد: انسان برای نهادینه کردن مسائل اخلاقی در وجود خود نیازمند حرکت عملی است که عمل مقدمه تعالی است، منتهی در ابتدا باید نور معرفت الهی بوسیله متذکر شدن نعمات الهی در دل انسان روشن شود؛ هرگاه نور ایمان در دل روشن شود عمل بدنبال دارد و عمل ایمان را تقویت می‌کند.

آیت‌الله نورمفیدی با استناد به روایتی از حضرت موسی(علیه‌السلام) که چگونه قلب بندگان را متوجه خدا کنیم؟ اضافه کرد: در این روایت خداوند به حضرت موسی(علیه‌السلام) وحی فرمود: «نعمت هایم را به یادشان آور، هرگاه نعمت‌هایم را به یادشان آوری، مرا دوست خواهند داشت»، «فَذَکِّرْهُمْ نِعْمَتِی وَ آلَائِی».

وی با استناد به آیه «أَللّهُ لَطِیفٌ بِعِبادِهِ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ» تصریح کرد: آنچه از بیان لغویون و مرحوم علامه استفاده می‌شود اینکه مراد از «لطیف» در آیه فوق سه خصوصیت از ویژگی‌های خداوند است که عبارتند از؛ رفق، سهولت و دقت!

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: فضای مجازی یک فرصت مناسب برای تبلیغ دین است، طلاب از امکانات موجود به خوبی استفاده کنند و از فضای مجازی جهت نشر دین حداکثر استفاده را ببرند؛ ما باید دین را به تناسب شرایط پیش ببریم؛ نمی‌شود که فضای مجازی دنیا را فرا بگیرد و ما در این عرصه حضور نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha