یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طلاب بسیجی

برای خدمت رسانی هر چه بهتر به طلاب و تسهیل کار آنها در زمینه امریه از مهر ماه ۱۴۰۲ شرط تلبس از موضوع امریه حذف و به جای آن برای احراز صلاحیت های مورد نیاز، مصاحبه تهذیبی تربیتی یا مشاوره امریه قرار داده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بر اساس توافق صورت گرفته بین معاونت تهذیب و تربیت و معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، برای خدمت رسانی هر چه بهتر به طلاب و تسهیل کار آنها در زمینه امریه از مهر ماه ۱۴۰۲ شرط تلبس از موضوع امریه حذف و به جای آن برای احراز صلاحیت های مورد نیاز، مصاحبه تهذیبی تربیتی یا مشاوره امریه قرار داده شد.

این موضوع طی نامه ای به مدیریت های استانی نیز ابلاغ شده است و طلابی که می خواهند برای امریه اقدام کنند باید وارد سامانه پیشخوان خود شده و بعد از مراجعه به قسمت امور طلاب و بخش امریه، گزینه درخواست مصاحبه تهذیبی تربیتی را انتخاب کنند؛ لازم به ذکر است که جهت سهولت انجام فرایند مصاحبه، طلاب می بایست استان محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

اتمام سطح یک(اتمام پایه ششم بدون کسر معدل) و یا اتمام سطح دو سفیران، مثبت بودن وضعیت امور صیانتی، تحصیل عادی و دارا بودن معافیت تحصیلی از جمله شروط اولیه ثبت درخواست مشاوره امریه می باشد.

بعد از ثبت درخواست طلبه، مراکز مشاوره شهر محل سکونت با وی تماس گرفته و او را به مصاحبه دعوت می کند؛ جهت تسریع در انجام فرایند مصاحبه، طلاب لازم است پس از ثبت درخواست مشاوره به سامانه «سماح» به آدرس https://samah.ir/ مراجعه کرده و در آزمون ویژه امریه شرکت کنند و در استان هایی که شعبه مراکز مشاوره وجود ندارند، معاونت تهذیب استان با طلبه تماس خواهند گرفت و او را به مصاحبه حضوری دعوت خواهند کرد.

طلاب در نظر داشته باشند که تنها سه مرتبه می توانند درخواست مشاوره امریه داشته باشند و میان هر درخواست نیز باید دو ماه فاصله وجود داشته باشد، بنابراین اگر طلبه ای بعد از سه مرتبه شرکت در مصاحبه رد شود، دیگر امکان درخواست مشاوره امریه برایش وجود نخواهد داشت. همچنین در انتخاب مدیریت استان محل سکونت خود نیز دقت لازم را داشته باشد، زیرا اگر اشتباهی در انتخاب مرکز استانی صورت گیرد، یک فرصت از سه فرصتی که برای شرکت در مشاوره امریه برای او در نظر گرفته شده، از بین خواهد رفت.

استان ها و شهرهایی که دارای شعبه مراکز مشاوره جهت انجام مصاحبه امریه هستند عبارتند از قم، تهران، اصفهان، بیرجند، بابل، اهواز، زنجان، سمنان، شیراز، کازرون، کرمان، همدان، قزوین، گرگان، ساری، کرج، یزد و نجف آباد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    من میخام ثبت نام کنم چیکار کنم