یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وحید جلال زاده

حوزه/ جلال زاده گفت: دشمن می خواهد با طرح مسائل و مشکلات ریز ما را از هدف اصلی و پیشرفت کشور بازدارد، دشمنان در طوفان الاقصی ضربه سهمگینی خورده اند و به دنبال تلافی آن هستند و یکی از مهم ترین اهدافشان انتخابات خواهد بود و البته ملت ایران باز هم کما فی السابق در ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحید جلال زاده شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت حماسه دوم بهمن که در مسجد جامع حاجی پیرلو ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران و تمام آزادی خواهان جهان مدیون امام خمینی (ره) هستند و با انقلاب اسلامی همه مردم دنیا فهمیدند که با دین می شود در برابر استعمار ایستاد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در عصری سربرافراشت که کمونیست ها تبلیغ می کردند که دین افیون توده هاست و لیبرال ها نیز می گفتند که دین مال مسجدهاست و در قدرت و جامعه نقشی ندارد و دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود. همه کشورها برای بقای خود باید تابع یکی از این دو بلوک می شدند و کسانی که می خواستند با استعمار آمریکا مبارزه کنند زیر بیرق کمونیست ها می رفتند و انقلاب اسلامی با کنار زدن بلوک شرق و غرب، خط فکری دین اجتماعی که می تواند در برابر ظلم بایستد را به جامعه عرضه کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی مسلمان هایی نظیر پادشاه مصر و یاسر عرفات نیز وقتی می خواستند با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند به دامن کمونیست ها پناه می بردند و البته شکست خوردند و فهمیدند که با کمک کمونیست ها نمی توان با غرب و دشمن مبارزه کرد و امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد که می توان با دین در برابر همه استعمار ایستاد.

وی بیان داشت: شخصیت امام خمینی (ره) که بعد از ائمه(ع) نظیر و مانندی نداشت به درستی برای نسل جوانی که ایشان را ندیده اند، تبیین نشده است و همان گونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند؛ امام خمینی (ره) ثابت کرد که می شود تا مرز معصومیت نیز پیش رفت

جلال زاده در ادامه به حماسه دوم بهمن ارومیه و قیام مسلحانه مردم ارومیه در برابر رژیم ستم شاهی اشاره کرد و گفت: مردم ارومیه در دوم بهمن با تبعیت از علمای دین نظیر مرحوم حاج آقا حسنی برای اولین بار در کشور دست به قیام مسلحانه علیه رژیم ستم شاهی زدند و این حماسه مدیون تبعیت مردم از روحانیتی چون مرحوم حاج آقا حسنی و آیت الله قره باغی و... بود و نباید علما و بزرگان استان که در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند به فراموشی سپرده شود.

وی عنوان داشت: مرحوم حسنی نماد شجاعت، آزادی و انقلاب گیری آذربایجان است، البته در آذربایجان علمای بزرگی زیسته اند و از آن ها نامی فاخر به یاد مانده اما هیچ کدام همچون مرحوم حاج آقا حسنی با اسلحه در برابر دشمن و ضد انقلاب ها نایستاده اند، وی از روز اول برای مبارزه با شاه، کمر همت بست و علی رغم این که بخاطر منابر طوفانی علیه رژیم ستم شاهی ممنوع المنبر شده بود، اما دست از انقلاب و اما برنداشت و به مبارزه خود تا آخرین روز ادامه داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقاومت مرحوم حسنی و همراهان وی موجب عقب نشینی ارتش رژیم شاهنشاهی از حمله به مسجد اعظم شد، در واقع انقلاب اسلامی قبل از دیگر شهرهای کشور، در ارومیه به پیروزی رسید و مردم ارومیه در ۲ بهمن جشن پیروزی را برگزار کردند.

وی ادامه داد: مرحوم حسنی بعد از انقلاب نیز در مقابله با قائله های مختلف نقش اساسی ایفا کرد و در ارومیه در مقابله با ضدانقلاب ها، در نقده و ... در خارج کردن احزاب ضد انقلاب نقش اساسی داشت و وقتی نقده به محاصره ضد انقلاب ها در آمد مرحوم حسنی شخصا به این شهر رفت و وقتی تروریست ها شنیدند حاج اقا حسنی آمده از ترسشان پا به فرار گذاشتند و لذا دشمنان از نام حسنی هم واهمه داشتند.

جلال زاده افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسنی جزو نوادر روزگار بود و بعد از انقلاب در مبارزه با انحرافات و جریان های مختلف پیش قدم بود در هیچ یک از سفرهای رئیس دولت اصلاحت به ارومیه به استقبال وی نرفت و در سفر دوم نیز شهر را ترک کرد و در نماز جمعه اولین انتخابات ریاست جمهوری پرده از خیانت بنی صدر برداشت هر چند این سخنان وی به مذاق برخی حاضرین خوش نیامد اما بعدا معلوم شد که واقعا این گونه بوده است و وی اولین کسی بود که در آذربایجان در برابر جبهه خلق مسلمان ایستاد.

وی در ادامه با بیان این که یکی از مولفه های قدرت امنیت است، گفت: مرحوم حسنی نماد امنیت آذربایجان است ، دوبار او را ترور کردند اما موفق نشدند و تیزهوشی او موجب دستگیری ضدانقلاب ها شد. دوبار به منزلش حمله کردند و درواقع مرحوم حسنی حقیقتا در دوران حیات خود شهید زنده بود و نماد امنیت و فرهنگ آذربایجان غربی است و باید کوتاهی های صورت گرفته در خصوص معرفی این شخصیت کم نظیر جبران شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ملتی که افق و قله نداشته باشد شکست خواهد خورد و اخیرا که رهبر انقلاب مسئله نزدیکی به قله را مطرح کرده دشمن از آن عصبانی شده است و ما در دوران دفاع مقدس با اهداف از بین بردن صدام و آزادی کربلا مبارزه می کردیم، هر چند این امر بعد از جنگ محقق شد اما لازم است برای رسیدن به هدف قله ها و افق های خود را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد با طرح مسائل و مشکلات ریز ما را از هدف اصلی و پیشرفت کشور بازدارد، دشمنان در طوفان الاقصی ضربه سهمگینی خورده اند و به دنبال تلافی آن هستند و یکی از مهم ترین اهدافشان انتخابات خواهد بود و البته ملت ایران باز هم کما فی السابق در ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

جلال زاده در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی برای مبارزه با اشرافیگری و فساد به وجود آمد گفت: مهم ترین ملاک برای شناخت فرد انقلابی دوری او و دوستانش از اشرافی گری است و اوائل انقلاب بر این مسئله حساسیت جدی وجود داشت و افرادی هم چون شهید باکری که ساده زیستی و خدمت بدون منتش مشهور است و مرحوم حسنی که فرزندش را بخاطر انقلاب اعدام کردند، افسانه نیستند، واقعیت هایی هستند که باید امروز به مردم تبیین شوند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی فسادها را کشف می کند و آن ها را محاکمه و محکوم می کند که نمونه آن شهردار اسبق ارومیه بود که خود را قدرتمند ترین فرد استان می دانست اما توسط نظام دستگیر، محاکمه و به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha