یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشن تکلیف پنج‌هزار دانش‌آموز در تبریز

حوزه/ جشن تکلیف پنج هزار دانش آموز تازه مکلف امروز با حضور و اقامه نماز به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز دوشنبه در جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس دولتی و غیردولتی تبریز با عنوان "جشن فرشته ها" با حضور پنج هزار نفر در مصلی حضرت امام خمینی این شهر برگزار شد، ادامه داد: این انتخابات مهم است و همه آنهایی که به سن قانونی رسیده اند باید در این انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: رسیدن به سن تکلیف، یکی از شگفت انگیزترین دوران عمر انسان است و به حرف پدر و مادرتان گوش کنید و در خواندن نماز پیشقدم شوید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: همزمانی جشن تکلیف دختران حاضر در این مراسم با میلاد جوان ترین امام شیعیان حضرت جواد (ع)، اهمیت این جشن را چند برابر کرده است و خوشحالم که در این جشن شیرین و زیبای عبادت شما حضور دارم.

وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: امروز به سنی رسیده اید که خداوند بزرگ با آن همه عظمت و جلال، با شما حرف می زند صدای شما را می شنود و شما را مخاطب قرار می دهد و به تکلیف سرافراز می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: امروز شما از عالم کودکی خارج و جزو بزرگسالان می شوید و نماز بر شما واجب می شود از این رو، آن را قدر بدانید و با یادگیری فرائض دینی، بنده ای صالح برای خداوند باشید.

وی گفت: دل های شما دختران عزیز، پاک و روحتان صاف است و هر دعایی نزد خدا بکنید مستجاب می شود پس برای اسلام و کشورمان و آبادی و آزادی هرچه بیشتر کشورمان دعا کنید.

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش که در این مراسم حضور یافته بود با تبریک این روز به دانش آموزان حاضر، از آنها درخواست کرد تا به توصیه های رهبر معظم انقلاب به طور جدی عمل کرده و این توصیه های را همواره در زندگی خود بکار گیرند.

محمودزاده اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره دانش آموزان را به تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه کرده اند و این نشان از توجه ویژه ایشان به نسل جوان و ضروریات زندگی امروزی دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید با تحصیل علم، به جریان پرشتاب علم در کشور کمک کنند و با مسلح کردن خود به علم روز دنیا، کشور را در مسیر رشد و ترقی قرار دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تهذیب در کنار تحصیل نیز مورد توجه رهبر انقلاب است به این معنی که دانش آموزان باید در کنار علم آموزی، سلامت فکری و معنوی خود را نیز تقویت کنند و با انس گرفتن با قرآن و نماز و خواندن کتاب های خوب، به این مهم دست یابند.

وی، سلامت جسمی و بدنی را لازمه ۲ توصیه قبلی عنوان کرد و گفت: تغذیه مناسب و تحرک کافی، باید مورد توجه دانش آموزان، اولیا و مربیان قرار گیرد و یقین بدانید اگر دانش آموزان به این سه توصیه مهم رهبر فرزانه انقلاب عمل کنند شاهد کشوری مترقی و آباد و آزاد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha