یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر کل منابع طبیعی قزوین

حوزه / مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین  تبیین و ترویج طرح مردمی کاشت درخت در استان وهمچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی را با همکاری با حوزه علمیه استان قزوین خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین مهندس محسن قاسم زاده امروز در نشست با مدیر حوزه علمیه استان قزوین به اهمیت اجرای طرح مردمی کاشت درخت و با توجه به تعامل و ارتباط روحانیون با مردم، خواستار تشویق جوامع محلی نسبت به کاشت درخت و ترویج فرهنگ درختکاری در استان قزوین شد.

مهندس قاسم زاده خاطرنشان کرد: روحانیون ومبلغین درصورت تمایل می توانند با ثبت نام در سامانه همیار طبیعت به آدرس https://hamyartabiat.frw.i به عنوان مروج طبیعت با این اداره همکاری نمایند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه با توجه به شبکه‌هایی که دارد، می‌تواند در کنار طرح مردمی کاشت درخت مشارکت داشته باشد.

قاسم زاده اظهار کرد: به گفته آیت الله اعرافی ۱۰ شبکه تبلیغی در اختیار حوزه علمیه قرار دارد که می تواند محتوا های تولیدی را جهت گفتمان سازی و مردمی کردن منابع طبیعی در جامعه ترویج نماید.

مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین عنوان کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این طرح دارند و ایشان هفته درختکاری در اسفند ماه سال گذشته با کاشت سه درخت فرمودند: اگر هر ایرانی سه درخت بکارد در طول مدت چهار سال کاشت یک میلیارد درخت در کشور محقق خواهد شد.

مهندس قاسم زاده تصریح کرد: بدون تردید منابع طبیعی تجدید شونده به‌عنوان بستر حیات و توسعه پایدار ،نقش اساسی در کنترل هرز آب‌های سطحی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، تولید اکسیژن، جذب توریسم، ایجاد اشتغال، تولید مواد داروئی و صنعتی، پناهگاه حیات وحش، و سلامت جامعه و امنیت حیاتی انسان‌ها دارد و باید با اقدامات فرهنگی بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.

ترویج فرهنگ منابع طبیعی با همکاری حوزه علمیه استان قزوین 

ترویج فرهنگ منابع طبیعی با همکاری حوزه علمیه استان قزوین 


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha