شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / در نشستی با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین و مدیر کل منابع طبیعی استان، جوانب همکاری حوزه علمیه قزوین استان با این اداره کل بررسی و توافقاتی حاصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در نشستی با مدیر کل منابع طبیعی استان ومعاونین این اداره کل گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت درختکاری و حفظ منابع طبیعی، روحانیون وطلاب حوزه علمیه قزوین آمادگی دارند تا در طرح هایی مانند کاشت درخت، و همیاران طبیعت همکاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: فضای سبز بخشی از سلامت مردم را تأمین می‌کند و غرس نهال بسیار حائز اهمیت است که خود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه ساله در این امر مبارک پیشگام هستند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: هر نهال و درختی که در استان غرس می شود، قطعا در سالهای آینده نقش بسیار موثری در تلطیف هوا، سرسبزی و کاهش گرد وغبار درپی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: آثار مثبت کاشت درخت در زمین تنها به خود شخص منتقل نمی شود، بلکه کل جهان از این بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: وظیفه تک تک ما حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، خصوصا جنگلها و مراتع و توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی به عنوان یک وظیفه ملی و دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: امروز حفظ و نگهداری منابع طبیعی یک وظیفه ملی محسوب می‌شود و کوتاهی در این امر نابخشودنی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد:یکی از نعمت هایی که خدای متعال به بشریت اهدا نموده، آب وخاک و درخت می باشد و کاشت درخت هم ریشه در فرهنگ دینی اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:امروز وظیفه و رسالت اصلی همه حوزه های علمیه، روحانیون، مبلغین، ائمه جمعه وجماعات این است که بتوانیم فرهنگ کاشت درخت را در جامعه برای همه آحاد مردم ترویج نماییم.

وی به ایجادتعامل و همکاری بین این دو نهاد عنوان کرد: حوزه علمیه استان قزوین با تمام ظرفیت در خدمت اداره کل منابع طبیعی در منویات مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج فرهنگ کاشت درخت در بین مردم در جامعه این آمادگی را داشته وخواهد داشت.

همکاری حوزه علمیه قزوین با اداره کل منابع طبیعی 

همکاری حوزه علمیه قزوین با اداره کل منابع طبیعی 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha