دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجتمند

حوزه / حاجتمند در پاسخ به این سؤال که آیا از تولیداتی که موضوعشان مدافعان حرم است حمایت می‌شود، تصریح کرد: به هیچ وجه این امر درست نیست ما حتی از دیگر ژانرهای سینمایی و تلویزیونی به لحاظ امکانات محروم‌تر هستیم. فیلمسازان این حوزه هم مظلومیت و غربتی را تحمل می‌کنند که مدافعان حرم با آن مواجه هستند.

رشید حاجتمند، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره ساخت فیلم‌هایی با محوریت مدافعان حرم گفت: متاسفانه در ابتدای حضور مدافعان حرم در سوریه برخی سخنان نامربوط شنیده می‌شد که رزمندگان اسلام برای پول به سوریه رفته‌اند درحالی که که به‌هیچ‌وجه این انگیزه در هیچ یک از مدافعان حرم وجود نداشت. کدام انسانی است که بخواهد با جان خود معامله کند؟ بسیاری از افرادی که به سوریه رفتند افراد متخصصی بودند که می‌توانستند در داخل کشور هم درآمد خوبی داشته باشند، اما ترجیح دادند که برای دفاع از حرم اهل بیت به سوریه رفته و جان خود را فدا کنند.

وی درباره ساخت فیلم «مدیترانه» با محوریت مدافعان حرم گفت: درباره انگیزه‌های تولید فیلم «مدیترانه» هم باید بگویم می‌خواستیم با زبان فیلم گوشه‌ای از مظلومیت مردم را تصویر کنیم تا عموم مردم بدانند چه جانفشانی‌های برای دفاع از حرم صورت می‌گیرد. البته پرواضح است تولیدات نمایشی در این زمینه حتماً باید با باور و ایمان سازنده همراه باشد. فیلمساز، نویسنده یا تهیه کننده‌ای که محور کارش حضرت زینب (س) است باید دوست‌دار اهل بیت باشد تا بتواند مظلومیت آنها را به درستی تصویر کند وگرنه کار سفارشی بدون باور در این رابطه مطمئن باشد صرفاً یک کار کلیشه‌ای خواهد بود. باید توجه داشت گاهی اوقات برخی آثار سفارشی هم تولیدات درخور توجهی می‌شوند زیرا عواملی که پشت دوربین قرار می‌گیرند با ایمان خالص، سفارش ساخت فیلم و سریال مربوطه را قبول می‌کنند.

حاجتمند در پاسخ به این سؤال که آیا از تولیداتی که موضوعشان مدافعان حرم است حمایت می‌شود، تصریح کرد: به هیچ وجه این امر درست نیست ما حتی از دیگر ژانرهای سینمایی و تلویزیونی به لحاظ امکانات محروم‌تر هستیم. فیلمسازان این حوزه هم مظلومیت و غربتی را تحمل می‌کنند که مدافعان حرم با آن مواجه هستند. دلیل عدم حمایت‌های لازم را هم نمی‌توانم توضیح دهم اما شاید مدیران فکر می‌کنند به این تولیدات کمک‌های لازم صورت گرفته است پس دیگر نیازی به حمایت‌های آنها نیست!

وی با بیان اینکه تلویزیون به دلیل مخاطبان میلیونی که دارد بهترین محل برای توجه به ائمه(ع) است، گفت: برای این امر نیز چند دلیل وجود دارد. سیما بهترین محل برای ساخت آثاری با محوریت مدافعان حرم است. دلیل اول همان تعداد مخاطبان است. دوم اینکه تلویزیون به دلیل بودجه دولتی که دارد از عهده ساخت تولیداتی با این محوریت بر می‌آید. لازم به ذکر است با توجه به رونقی که اخیراً سینما داشته این رسانه هم قادر است بستری خوبی برای کارهای مربوطه باشد هرچند در این رابطه باید کمک‌های لازم از طریق نهادی دولتی صورت گیرد.

حاجتمند در انتها تصریح کرد: مردم ایران همگی عاشق اهل بیت(ع) هستند. گواه این ادعا را در محرم می‌بینیم، برای همین اگر به صورتی زیبا موضوعاتی چون مدافعان حرم مورد نظر قرار گیرد هم به اشاعه مفاهیم دنی کمک کرده‌ایم و هم اینکه مخاطبان وسیعی را به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha