یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، صحنه غزه را میدان آزمایش امت اسلامی دانست و گفت: امروز چگونه شده است که ایران، جنوب لبنان، یمن، عراق و... در برابر زورگوهای ظالم ایستادگی می‌کنند؛ این ها همه از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته؛ ایرانی که پیرو اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محسن اراکی امشب در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله عبدالنبی نمازی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بیان کرد: این عالم ربانی در طول عمر شریف خود همواره همراه مردم و یار امامین انقلاب بود و از برکات حضور ایشان در عرصه‌های مختلف بهره‌مند بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای هر امتی هیچ نعمتی بالاتر از وجود عالمان آگاه به دین خدا و مصالح مردم و راهبری آن‌ها به سوی اهداف بزرگ نیست؛ عالمان باتقوا، خدا ترس و دنیا گریز، خداشناس، بصیر و دلسوز مردم از نعمت‌های خوب هر مجموعه و امتی هستند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: جامعه شیعی این امانت بزرگ را طی صدها سال از دست ظالمان، قدرتمندان و دشمنان حفظ کرد تا امروز حرف اول را در منطقه اسلامی پیروان اهل بیت‌(ع) بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز قدرت به خانه حضرت علی(ع) برگشته و این پیروان اهل بیت‌(ع) هستند که در برابر قدرتمندان ستمگر جهان ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: کدام قدرتی را می‌شناسید که در برابر استکبار و صهیونیست و تحریم های ظالمانه آمریکایی با قدرت ایستادگی کند؛ امروز قدرت و نفوذ ولایت است که در سراسر جهان حرف برای گفتن دارد.

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: امروز چگونه شده است که ایران، جنوب لبنان، یمن، عراق و... در برابر زورگوهای ظالم ایستادگی می‌کنند؛ این ها همه از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته؛ ایرانی که پیرو اهل بیت(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این مقاومت‌ها در تاریخ بشر نمونه و نظیری نداشته؛ چه قدرت و عاملی توانست موضوع مقاومت را در جامعه ما زنده و پویا کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: عالمان عادل، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای آن قدرت و عاملی هستند که باعث شدند پیام مقاومت به مظلومان جهان رسیده تا برابر ظالمان ایستادگی‌ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم ما امروز آماده‌اند با دریافت یک پیام از عالمان جامعه خویش بار دیگر در عرصه‌های مختلف از خودگذشتگی و ایثار کنند؛ جامعه ما امروز آماده شنیدن سخن عالمان است.

وی ادامه داد: فوز عظیمی که در کلام خدای متعال آمده همان شهات طلبی است که مومن با خدای خود معامله می‌کند و جان خویش را می‌دهد تا بهشت را بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: راز نهفته در قدرت جبهه مقاومت در عراق، غزه، لبنان‌، یمن و... شهادت طلبی است که مردم این کشورها به دنبال آن هستند.‌

وی افزود: ما امروز به پیروزی اطمینان داریم و می‌دانیم که امت حزب‌الله همواره پیروز است؛ امروز رسانه‌های دشمنان از هر ظرفیتی استفاده می‌کنند تا با اخبار ناامید کننده ما را سست کنند، اما می‌دانیم با عزمی که داریم پیروزیم.

آیت‌الله اراکی تاکید کرد: امروز صحنه غزه، مقاومت اسلامی، جبهه مقاومت در برابر انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها آزمایشی برای امت اسلامی و بسترسازی ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وی اظهار کرد: بنده افتخار بیش از ۵۰ سال آشنایی با آیت‌الله نمازی داشتم و ایشان را به تقوا، علم، فضل، تواضع، مردم‌داری، آگاهی و... می‌شناختیم، ایشان همواره پیرو خط اهل بیت(ع) و امامین انقلاب بودند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: هر ایستادگی، مقاومت، خیر و برکتی که امروز در جامعه رخ داده از پای منبرهای علمای فاضل و آگاهی همچون آیت‌الله نمازی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha