دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حنینه

حوزه/ رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: سؤال می‌شود که چه طور یک عالم اهل سنت ولیّ امرش شخصی از میان علمای شیعه (مقام معظم رهبری) باشد؟ در پاسخ می‌توان گفت هرکسی می تواند مذهب خود را داشته باشد ولی زمانی که از فردها عبور می‌کنیم و به امت اسلامی می رسیم، تمام امت اسلامی برای رسیدن به سعادت، نیازمند یک محور و رهبر هستند که مقام معظم رهبری این مدیریت را برعهده دارند و همگان باید تابع باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ غازی یوسف حنینه رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان، در مؤسسه سراج المنیر و دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری و افراطی حضور یافت و در نشستی با موضوع بررسی جریان‌های تکفیری در لبنان گفت: تجمع علمای مسلمین چهل و یک سال پیش، پس از یک کنفرانس بین المللی با حضور جمعی از علمای مسلمین شکل گرفت.

وی در ادامه افزود: امام راحل در آن زمان از تشکیل این تجمع حمایت کردند. این تجمع با حضور ۳۵۰ عالم شیعه و اهل سنت از میان علمای فلسطین و لبنان تشکیل شده است.

رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: اولین کارکرد این مجموعه تجمیع و وحدت میان علمای شیعه و اهل سنت است. در این تجمع به دنبال شیعه کردن یا دعوت به سمت سنی کردن شیعیان نبودیم و بلکه به دنبال دعوت به سوی اسلام اصیل و ناب بودیم.

وی تصریح کرد: تعبد فردی هر کسی که مذهب خاصی شامل مذاهب چهار گانه اهل سنت و مذهب جعفری دارد، یک امر مهم است و ما باید او را مسلمان بدانیم. در نتیجه تجمع علمای مسلمین نیز به دنبال وحدت میان همه جریان های اسلامی اصیل و دور کردن چهره نفاق و تفرقه است.

رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان یادآورشد: در این تجمع با دعوت از اجتماع علمای اسلامی و حمایت از مقاومت اسلامی به دنبال تحقق آرمان های اصیل اسلامی هستیم. چون باور داریم که مقاومت تنها راهی است که فلسطین را به اهالی فلسطین باز می‌گرداند.

وی افزود: بانی اصلی فتنه سال‌های اخیر میان مسلمانان از سوی تفکر وهابی است که در حال مبارزه با آن هستیم.

رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: فرماندهی جامعه اسلامی باعث عزت و افتخار جامعه اسلامی است که ما در این زمینه مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر این جریان قبول داریم.

وی تصریح کرد: کشورها و محورهایی که در جبهه مقاومت قرار دارند در یک خط در جهت حمایت از غزه حرکت می کنند. در واقع محور این مقاومت، رهبری عالی مقام معظم رهبری است که سعی دارند این جریان را به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان یادآورشد: سؤال می‌شود که چه طور یک عالم اهل سنت ولیّ امرش شخصی از میان علمای شیعه (مقام معظم رهبری) باشد؟ در پاسخ می‌توان گفت هرکسی می تواند مذهب خود را داشته باشد ولی زمانی که از فردها عبور می‌کنیم و به امت اسلامی می رسیم، تمام امت اسلامی برای رسیدن به سعادت، نیازمند یک محور و رهبر هستند که مقام معظم رهبری این مدیریت را برعهده دارند و همگان باید تابع باشیم.

وی افزود: اگر به گذشته بازگردیم می بینیم که علمای شیعه در گذشته از یک دولت سنی مثل دولت عثمانی علیه دشمنان مستکبر حمایت می‌‎کردند. با اینکه اختلافاتی از حیث فقهی میان علمای شیعی و حکومت عثمانی وجود داشت، ولی علما در مواقع حساس از کیان جامعه اسلامی حمایت کردند و تحت فرماندهی دولت وقت عثمانی بودند.

رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان در ادامه افزود: بخش دیگر فعالیت تجمع علمای مسلمین مطالعه و بررسی و اقدام علیه فتنه مذهبی و راه های مقابله با این فتنه است. تجمع علمای مسلمین توانست با فتنه های مذهبی مختلفی در کشورهای مختلف مقابله کند.

وی اظهار کرد: براسا قرآن کسانی که در مقابل خداوند شریکی قائل می شوند، کافر به حساب می آیند. همین که انسان شهادتین را بگوید از دایره کفر خارج و به دایره اسلام وارد می شود و در این زمینه احادیث بسیاری داریم که هر کسی که شهادتین بگوید در دایره اسلام است. در واقع شهادتین باعث می شود که انسان وارد محیط ایمانی شود، بنابراین اندیشه جریان وهابیت در تکفیر مسلمانان برخلاف مبانی قرآنی و روایی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha