شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ملک حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با اشاره به کشتار مسلمانان در جهان و سکوت مجامع بین‌الملل، افزود: در نهادهای بین المللی برای کشتارهای انسانی واکنشی وجود ندارد حکم جاهلیت جاری است مگر غیر از این بود که قریش برای خود امتیاز قایل بود جاهلیت امروز جاهلیت امریکاست جاهلیت تحریف شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی امروز در یادواره شهدای روحانی در یاسوج اظهار کرد: شهدای گرانقدر خون دادند تا نام و یاد خدا و ذکر الهی تا ابدیت بماند.

عضو خبرگان رهبری افزود: همه شهدا به بسان رودهای جاری هستند که از آنها استفاده می شود همه به سان مناره‌ها و شعله‌های فروزان اند اما شهدای روحانی ویژه‌تر بودند.

وی با بیان اینکه شهدا تا زنده بودند بر خوان دانش اهل بیت(ع) نشستند، اما آنگاه که روز مبارزه و پیکار بود جان خود را فدا کردند، ادامه داد: ایام مبعث نبی مکرم اسلام و رستاخیز انقلاب اسلامی است، همه دوام بعث و دوام انقلاب با خون شهدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی به نقش روحانیت در صیانت از بعثت پرداخت و گفت: چه فراوان انسان‌هایی در بعثت پیامبر بودند در پیکارها حضور داشتند جان دادند، اما صف دینداران هرگز در برابر دشمن ذلیل نشد و هرگز سر تسلیم فرود نیاوردند مسیر انبیا در طول تاریخ مسیر پاکی و فضیلت بود اما این مسیر هیچ گاه مسیرهموار و آسان نبوده است زیرا باید از جامعه‌ای که در او بد اخلاقی و زشتی‌ها بود عبور می کرد باید از جامعه‌ای عبور می کرد که بی قانونی قانون آن جامعه بود و غارت و تاراج رفتار آن جامعه بود.

وی گفت: جامعه‌ای که ولایت طاغوت را پذیرفته بود و تن به ولایت الهی نداده بود جامعه‌ای که فتنه بر آن حاکم بود، ایستادن در برابر حکام چنین جامعه‌ای کار ساده ای نبود همه انبیا رسالت دشوار داشتند سخت بود جامعه‌ای که یک نگاه به زندگی انسانی ندارد چگونه باید انبیا جرأت کنند.

استادحوزه با بیان اینکه مشکل ترین رسالت بر دوش نبی مکرم بود چون پیچیده ترین جهالت قبل از نبی مکرم بود ، افزود:پیکره مدیریت جامعه بر مدار جهل و جهالت بود اما سیر و سیطره طاغوتی بود بعثت رستاخیز یعنی احیای جامعه یعنی جامعه را از مرگ جاهلیت و ظلم نجات دادن.از بی قانونی نجات دادن و از بی خدایی نجات دادن ویژگی جامعه جاهلی کفر و شرکت بود تمام محاسن زیر سایه کفر و شرک معنا پیدا می کند.

وی با اشاره به نظریه برخی که خیال می‌کنند باید اجازه داد تا کفر میدانی داشته باشند، ادامه داد: در میان مردم این نظریه دشمنی با فطرت بشریت است هر پیامبری آمد علیه کفر و شرک ایستاد رستاخیز یعنی احیای بشریت از این منجلاب جاهلیت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی به تبیین بعثت نبی اسلام پرداخت و گفت قصه قصه جهاد و مبارزه بود،باید بت‌های جاهلیت شکسته می‌شد. قصه رسول خدا قصه بعثت پایان جاهلیت بشر نبود پایان جاهلیت عرب و قریش بود جاهلیت دوم و سوم ادامه پیدا می کند و بعثت امام عصر این جهالت‌ها را می شکند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان در جهان و سکوت مجامع بین‌الملل، افزود: در نهادهای بین المللی برای کشتارهای انسانی واکنشی وجود ندارد حکم جاهلیت جاری است مگر غیر از این بود که قریش برای خود امتیاز قایل بود جاهلیت امروز جاهلیت امریکاست جاهلیت تحریف شده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رسالت نبی(ص) ادامه یافت، چون روحانیت رسالت خود را مسیر تقوای بشر می‌دانست ذلت برای جبهه ایمان پذیرفتنی نیست می دانست باید از بلاها و فتنه‌ها عبور کرد روحانیت می‌دانست و از بعثت آموخته باید یک روحانی با الهام از بعثت به جهالت پایان می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی با بیان اینکه سلام و رضوان خدا بر امام(ره) بزرگوار باد گفت: این یعنی نقش روحانیت، یعنی جهاد روحانیت آرمان های انقلاب به جهاد روحانیت در طول تاریخ خصوصا روحانیت عصری که ما در آن زندگی می کنیم حاصل شد.

وی با بیان اینکه جهاد دری از درهای بهشت است، افزود: گفتند مگر وظیفه بهشتی کردن انسانهاست؟ بله مسیر بهشت را باز کردن وظیفه است.جهاد یعنی هر کس سد راه بهشت است باید کنار گذاشته شود تا باب باز شود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان تقوا را رهاورد انبیا دانست و گفت: ترک تقوا یعنی بی بندوباری جامعه باید در برابر کسانی که بی تقوایی را رواج دهند ایستاد.اگر کسی جهاد و مبارزه را ترک کند جامعه ایمانی باید عزیز باشد ترک مبارزه و مقاومت یعنی ذلت ابدی.

وی تأکید کرد: اگر جهاد نباشد مصیبت بداخلاقی و رانت و حزب بازی و فتنه ها رواج پیدا می‌کند، مردان مبارزه اگر در مقابل فساد ایستادگی نکنند فساد در جامعه نهادینه می شود هیچ بلایی بدتر از نهادینه شدن فساد در جامعه نیست ترک جهاد ذلت جامعه است جوامع بشری که در مقابل ظلم ایستادگی ندارند به ذلت رسیدند

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان ادامه داد: سلام و درود بر روحانیت که این رسالت را فهمید و شهدای بزرگی هدیه کرد نوبت به انقلاب که رسید باب بازتر شد روحانیت پیشتاز در این میدان بودند سلام و درود بر شهدای استان اولین شهید روحانیت انقلاب از استان ما بود اولین جانباز بعد از انقلاب هم طلبه بود خدا کند عزت به دست آمده برای روحانیت را با حفظ اخلاق، ادب، دینداری حفظ کنیم و مسئولان با اجرای عدالت و انصاف این عزت را حفظ کنند و دست بکشیم از آنچه عزت را بر باد می دهد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha