چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سلطان محمدی

کارشناس سینما گفت: جشنواره فیلم فجر جایگاهی ویژه در سینمای ایران دارد زیرا با تمام انتقاداتی که به آن وارد است هیچ رویداد سینمایی طی چهار دهه گذشته به اندازه فستیوال فجر جریان سازی نداشته است.

حسین سلطان محمدی، کارشناس سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر جایگاهی ویژه در سینمای ایران دارد زیرا با تمام انتقاداتی که به آن وارد است هیچ رویداد سینمایی طی چهار دهه گذشته به اندازه جشنواره فجر جریان سازی نداشته است همچنین تداوم در برگزاری این رویداد را به رویدادی مهم در سینمای جهان تبدیل کرده است.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر یک کارکرد ویژه دارد آن هم اینکه برای سینما جهت دهی مشخص می‌کند، برای مثال وقتی یک یا دو فیلم در جشنواره می‌توانند سیمرغ‌های مختلف را به خود اختصاص دهند سال آینده آن شکل فیلمسازی رواج پیدا می‌کند، در این راستا حمایت از کارهای ارزشی و انقلابی در این رویداد می‌تواند سبب ترویج فیلم‌های مورد نظر در سینما شود.

این منتقد سینما ادامه داد: اگر جشنواره فیلم فجر به صورت موفقی برگزار شود قادر خواهد بود در جریان سینمای بدنه نیز تاثیر باشد زیرا رونق این رویداد به نوعی به اکران موفق فیلم‌ها نیز خواهد انجامید. برای همین توصیه می‌کنم صرفاً فیلم‌ها برای مخاطب خاص نباشند بلکه عموم مردم را مد نظر داشته باشند. در این میان فیلم‌های دفاع مقدسی اگر به شکلی صحیح پرداخت شوند خواهند توانست مخاطب بسیاری را جذب خود کنند.

سلطان محمدی تاکید کرد: در جشنواره این دوره فیلم‌های دفاع مقدسی و انقلابی نمودی بارز دارند، این اتفاق در جای خود شایسته است اما نباید همه جشنواره را در این شکل سینما خلاصه کرد بلکه باید ژانرهای دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد. برای مثال به فیلم‌های اجتماعی اشاره می‌کنم که یکی از ژانرهای اصلی در فیلمسازی است. در ضمن جشنواره فیلم فجر باید محلی برای حضور فیلم‌های خصوصی نیز باشد یعنی تنها نهادهای دولتی آثارشان را به نمایش در نیاورند.

کارشناس رسانه تاکید کرد: درباره بخش بین‌الملل جشنواره باید گفت متاسفانه همیشه این بخش در حاشیه قرار گرفته است حتی زمانی که بخش بین‌الملل به صورت جداگانه برگزار می‌شد باز هم آنگونه که باید دیده نمی‌شد در صورتی‌که از این بخش می‌توان برای ترویج فرهنگ انقلاب بهره برد. برای رسیدن به این خواسته نیاز به تدابیر و سیاست گذاری منسجم و متداوم است تا بتوانیم اتفاق خوبی را رقم زنیم. در این راستا پیشنهاد می‌کنم بازار فیلم به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha