دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ خطیب جمعه خورموج احیای دین و معنویت را از دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: احیای دین و معنویت هم یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. امام عزیز ما،با قیام الهی خود دین و قرآن مهجور را مانوس و مشهور کرد، امام و انقلاب به اسلام عزت بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت السلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: روز مبعث بی شک بزرگ ترین روز تاریخ بشر است زیرا هم آن کسی که در این روز از طرف خطاب خداوند ماموریت بردوش او گذاشته شد بزرگ ترین انسان و عظیم ترین پدیده عالم است.و هم این عید روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که برای بشریت، ممتاز است.

وی با اشاره به آیه ۱۶۴ آل عمران گفت: بزرگ‌ترین هدیه و نعمت الهی بودن بعثت انبیاء ، شکرگزاری از نعمت بعثت و بهره برداری از نور هدایت آن توسط مومنین،مردمی بودن انبیاء، تقدم تزکیه بر تعلیم،و نجات یافتن مردم از ظلمت و ضلالت بواسطه بعثت پیامبر(ص) از پیام های این آیه شریفه است. مصادف شدن عید مبعث با عید انقلاب اسلامی الهام بخش است، چرا که هر دو واقعه تاریخی دگرگون کننده و بیدار کننده جامعه بود و هر دو واقعه موجب امید در قلب مستضعفان و موجب غضب و نامیدی طاغوتیان و دشمنان خدا شد. بنابراین می توان انقلاب اسلامی را بعثت دیگری در تاریخ اسلام دانست.

امام جمعه خورموج گفت: همه باید قدر نعمت بزرگ انقلاب را بدانیم و با جان و دل و زبان و مال از آن دفاع کنیم چرا که انقلاب اسلامی شعبه ای از بعثت نبوی است. عید پیروزی انقلاب اسلامی در واقع سالروز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر است. ملت ایران در سایه ایمان و اطاعت امت از امام خود، در یوم الله ۲۲ بهمن به پیروزی رسید و هیمنه استکبار را در هم شکست و این این وعده الهی شد که فرمود «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

حجت الاسلام زاهددوست افزود: دشمنان سیلی خورده از ملت ایران در سال ۵۷ از آن روز تا امروز همواره با انواع دسیسه ها و توطئه ها از جمله با شایعه‌پراکنی و شبهه سازی برای ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی و ناامیدانه و دلسرد کردن ملت ایران سر از پا نمی شناختند اما با قدرت بصیرت ملت انقلابی ایران اسلامی مواجه شده و ناکام شده اند. امروز از باب «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» ما باید با صدا رسا و بلند دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنیم.

امام جمعه خورموج ابراز داشت: قبل از بیان دستاوردها به مردم بگوییم که ما در میدانی پر از مانع بزرگ مانند جنگ، ترور، تهاجم و شبیخون فرهنگی و تحریم های ناجوانمردانه دشمن به این دستاوردها و موفقیت های بزرگ رسیده ایم و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، نعمت استقلال است.

وی ادامه داد: در شرایطی که روزی در این کشور شاه مملکت برای رفتن به شمال و جنوب کشور خود باید از بیگانه اجازه می گرفت اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران مستقل ترین کشور دنیاست، که هیچ کس در آن حق دخالت ندارد،و خودمان امورات خود را تصمیم می گیریم و از احدی اجازه نمی گیریم.

خطیب جمعه خورموج احیای دین و معنویت را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: احیای دین و معنویت هم یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. امام عزیز ما،با قیام الهی خود دین و قرآن مهجور را مانوس و مشهور کرد، امام و انقلاب به اسلام عزت بخشید. وضع جامعه ما از حیث دینی و معنویت،چگونه بود و امروز چگونه است؟ در یک مورد امروز بیش از ۲ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور داریم. وضعیت ما در تعداد مساجد،حسینیه ها، هیئات، راهپیمایی اربعین، اعتکاف، عرفه و ندبه و دهها و صدها مقوله دینی و فرهنگی امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به مساله خودباوری گفت: در آن زمان نخست وزیر مملکت می گفت که ایرانی لیاقت و توانایی ساخت آفتابه ندارد! سیم خاردار نداشتیم، اجازه باز و بسته شدن پیچ و مهره به ما نمی دادند اما انقلاب به جوان ایرانی عزت و خودباوری داد. امروز جوانان و دانشمندان ایرانی موشک هایپرسونیک، می سازند، و دشمنان به دنبال کاهش قدرت موشکی ایران هستند هواپیمای بدون سرنشین می سازد. فقط چند روز گذشته سه ماهواره تمام ایرانی به فضا پرتاب شد.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه‌های گوناگون علمی، جزو ده کشور اول جهان قرار دارد گفت: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان در عرصه تولید علم فاقد رتبه جهانی بود اما امروز به اذعان آمار معتبر جهانی از بین ۱۹۳ کشور دنیا، ایران رتبه هجدهم قرار دارد.

امام جمعه خورموج با اشاره به مساله فقر زدایی و محرومیت زدایی گفت: موفقیت جمهوری اسلامی در عرصه محرومیت زدایی نیاز به ارائه آمار ندارد زیرا اظهر من الشمس است؛ حتی در محروم ترین نقاط کشور برق رسانی، آبرسانی، گازرسانی توسعه‌ راهها، ساخت سدها، ساخت مدرسه و بهداشت و...‌ انجام شده است.

خطیب جمعه خورموج با اشاره به دستاوردهای علمی و اقتصادی گفت: قبل از انقلاب اسلامی اکثر مردم بی سواد و از نعمت خواندن و نوشتن محروم بودند، اما امروز از حیث علمی در دنیا دارای رتبه هستیم. آمار دانشگاه ها و مدارس و مراکز علمی دلیل آشکاری بر این ادعاست. امروز ایران دارای رتبه ۱۶ جهانی در اختراعات و تولید کنند ۳۳۰ محصول فناورانه نانو است که به ۱۵ کشور جهان صادر می کند و جزء ۱۳ کشور تولید کنند آخرین تکنولوژی فن آوری هسته‌ای در جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha