شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / اختتامیه دوره آموزشی زوجین در مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: خانواده، محلی است که ارزش‌های اخلاقی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و والدین به عنوان باغبان، میوه دل خودشان را پرورش می‌دهند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در مراسم اختتامیه کلاس های آموزشی زوجین که در مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین برگزارشد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بهره گیری از این ماه شریف و با برکت گفت: بعد از ماه رجب المرجب،ماه شعبان المعظم است که باید خود را از هر جهت برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده نماییم.

وی به موضوع خانواده و اهمیت آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خانواده، محلی است که ارزش‌های اخلاقی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و والدین به عنوان باغبان، میوه دل خودشان را پرورش می‌دهند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: پدر نگهبان خانواده است و باید وظیفه نگهبانی خود را خوب ادا کند تا خانواده آسیب نبیند.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: نهاد مقدس خانواده و ضرورت تشکیل آن، همواره مورد تأکید خداوند متعال و اهل‌بیت (ع) بوده است

وی ادامه داد: اسلام به‌ عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده داشته و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌داند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تشکیل خانواده محبوب‌ترین بنا نزد خدا و بالاترین نعمت پس از اسلام و ازدواج کامل‌کننده‌ دین، گشاینده درهای رحمت الهی و عامل ارزش یافتن عبادت می باشد.

وی ادامه داد :امروز خانواده سنگ زیربنای جامعه است که مبدأ تمامی ساختارهای موجود اجتماعی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: در اندیشه رهبر معظم انقلاب، ازدواج و تشکیل خانواده نعمت و سیره انبیا و اولیای الهی است و ازدواج پدیده‌ای مبارک و اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: خدای متعال در سوره حجرات وآیه مبارکه می فرمایند که « یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَیٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚیعنی اینکه ـ ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین هدف از خلقت زن را ایجاد بستر انسان سازی و مسئولیت امور عاطفی و ایجاد بستری امن و مملو از آرامش در خانواده عنوان نمود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امروز خوشبختی خواب وخیال نیست، بلکه عبارتند از احساس رضایتمندی که یک خانواده بر اساس پیروی از آموزه های اسلامی وسبک زندگی خود، حس کرده وآن را به دست می آورد.

وی تقدیر از تلاش های مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین ،حجت الاسلام علی محمدی بیان کرد:خوشبختانه مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین در ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها در استان عملکرد رضایت بخشی داشته که امیدواریم این تلاشها همچنان مستمر وتداوم داشته باشد.

اسلام بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده دارد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha