دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نشست عمومی با موضوع " اخلاق انتخابات " با حضور حجت الاسلام نقدی استاد حوزه علمیه خواهران خسروشاه در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست عمومی با موضوع " اخلاق انتخابات " با حضور حجت الاسلام نقدی استاد حوزه علمیه خواهران خسروشاه در مدرسه علمیه خواهران خسروشاه برگزار شد.

حجت الاسلام نقدی استاد حوزه علمیه خواهران خسروشاه در این نشست گفت: خداوند انسان را موجودی انتخابگر آفریده است و خداوند ما را مکلف کرده در سرنوشت اجتماعی و سیاسی خودمان مشارکت داشته باشیم.(مبنا، مشارکت در اداره امور است.)

وی ادامه داد: رشد اجتماعی انسان به اتفاق همه صاحب نظران این است که در مشارکت ها سهم بیشتر داشته باشیم و یکی از جنبه های آن بحث انتخابات است.در حالیکه در سیستم حکومت های مشروطه و استبدادی در ایران به این مبانی توجه نمی شد(انتخابگری و حق انسان در مشارکت) تا اینکه انسان به نظام جمهوری اسلامی که همان مردم سالاری دینی است رسید و جمهوری اسلامی همان مردم سالاری دینی است.

استاد حوزه علمیه خواهران خسروشاه ادامه داد: در انتخابات باید به این مردم سالاری توجه کنیم که پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران همان مردم هستند. به همین خاطر باید در صحنه انتخابات مشارکت داشته باشیم تا مانع توطئه دشمنان شویم.

حجت الاسلام نقدی گفت: مسئولیت شرعی ما تقویت این نظام اسلامی است که امروزه همین مسئله انتخابات است و طبق فتوای امام خمینی( ره) که فرمودند حفظ نظام اسلامی وجوب اش بیشتر از نماز است بنابراین هم باید خودمان در انتخابات مشارکت داشته باشیم و هم توصیه همگانی به مشارکت همراه با اخلاق نسبت به دیگران داشته باشیم‌ که این همان امر به معروف است و باید با زبان لیّن همراه باشد که نتیجه و تاثیر حضور و مشارکت در انتخابات، همین امنیت و پیشرفت کشور از همه لحاظ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha