یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان گفت: با اتمام بررسی‌ها در مجموع در این دوره بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان مورد تأیید قرار گرفتند. در این دوره صلاحیت حدود ۷۵ درصد داوطلبان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت که یک نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۷۵ درصد داوطلبان انتخابات امسال تاییدصلاحیت شدند

هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که با بخش خبری ۲۱ سیما داشت از پایان یافتن مهلت بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت و شورای نگهبان خبر داد.

وی بر همین اساس اظهار داشت: پس از سه ماه، فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان، امشب به پایان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: با اتمام بررسی‌ها در مجموع در این دوره بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان مورد تایید قرار گرفتند. در این دوره صلاحیت حدود ۷۵ درصد داوطلبان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت که یک نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراحل مختلفی اعم از هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی کرده است. شورای نگهبان مرجع نهایی و قطعی برای اعلام بررسی صلاحیت‌هاست. این اعلام نهایی می‌باشد و ان‌شاالله تغییری نخواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان این موضوع را هم بیان کرد که اسامی تاییدصلاحیت‌شده‌های جدید تا پایان امشب به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه فردا به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

وی گفت که بر اساس قانون انتخابات از روزهای آینده تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

دکتر طحان‌نظیف این خبر را هم داد: پس از اعلام وزارت کشور، نامزدها می‌توانند با مراجعه به سامانه «داوطلب» نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

تعداد نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس به ۱۵ هزار و ۲۲۰ نفر رسید

با توجه به پایان یافتن مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان معترض به نتایج بررسی‌ صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، شنیده ها حاکی از این است که بیش از نیمی از کسانی که در آخرین مرحله به رد یا عدم احراز صلاحیت خود اعتراض کرده بودند، از سوی شورای نگهبان تایید شدند.

بر این اساس تعداد نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس به ۱۵ هزار ۲۲۰ نامزد رسید و پرونده بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان بسته شد.

نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنج‌شنبه (سوم اسفند) به مدت یک هفته فرصت رسمی برای تبلیغات انتخاباتی دارند.

۴۰ نقطه ورامین برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته شد

علیرضا مؤمنی، شهردار ورامین اظهار داشت: با توجه به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روزهای منتهی به پایان سال و لزوم جلوگیری از ایجاد منظر عمومی نازیبا در ایام نوروز، شهرداری ورامین تلاش دارد تا همچون دوره‌های گذشته، مکان‌هایی را برای تبلیغات نامزدهای انتخابات در نظر گیرد.

وی افزود: شهرداری ورامین به منظور جلوگیری از نصب پوسترهای تبلیغاتی بر دیوارهای شهر که امحا و پاکسازی آن به ویژه در ایامی که شهرداری به استقبال از بهار رفته و همواره برای مدیریت شهر مشکل‌ساز است، ۴۰ نقطه را برای تبلیغات در نظر گرفته که طرفداران نامزدهای انتخابات می‌توانند آثار تبلیغاتی خود را بر روی آن‌ها نصب کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: میادین اصلی و خیابان‌های پرتردد از جمله میدان های امام، امام حسین (ع)، پلیس، مادر، ولیعصر (عج)، خیابان شهید چمران، بوستان مشاهیر و تقاطع‌های پرتردد برای تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده که توقع می‌رود که طرفداران این افراد، اقلام تبلیغاتی را فقط در اماکن تعیین شده نصب کنند.

مؤمنی اضافه کرد: کمیته امحاء ستاد انتخابات شهرستان ورامین با همکاری شهرداری با آغاز زمان رسمی تبلیغات فعالیت خود را آغاز و هر گونه آثار تبلیغی نصب شده بر روی دیوارها و امکانات شهری را پاکسازی می‌کند.

زمان رسمی تبلیغات انتخابات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، از ساعت ۱۲ بامداد پنجشنبه سه اسفند آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

رای گیری انتخابات در یکهزار و ۵۷۹ نقطه خراسان شمالی انجام می‌شود

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شد.

حسن ناهیدی روز دوشنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی زیرساخت ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان فراهم است و مجریان انتخاباتی آموزش های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر رویداد سیاسی ۱۱ اسفندماه فرا گرفته اند.

وی افزود: ۹۲۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در یکهزار و ۵۷۹ نقطه استان برای دریافت آرای مردم اقدام خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد؛ ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی است.

ناهیدی در خصوص تعداد شعب اخذ رای به تفکیک شهرستان ها، گفت: در حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد ۱۲۰ شعبه اخذ رای، در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان ۵۹۴ شعبه اخذ رای و در حوزه انتخابیه شیروان ۱۵۷ شعبه و در قوچان و فاروج نیز ۵۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه دهلران به ۱۸ نفر کاهش یافت

فرماندار ویژه دهلران گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۸ نفر، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه هستند

لطیف صادقی گفت: از ۵۴ داوطلب ثبت نام شده در این حوزه انتخابیه در فرایندهای قبلی، در نهایت ۳۳ نفر تائید صلاحیت شدند.

وی افزود: از این تعداد داوطلب تائید صلاحیت شده تا کنون هفت نفر انصراف خود را اعلام و هشت نفر نیز حوزه انتخابیه خود را تغییر داده اند.

رئیس حوزه انتخابیه دهلران اظهار کرد: هم اکنون ۱۸ نفر در این حوزه انتخابیه نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و در صحنه حضور دارند.

صادقی با اشاره به استقرار ۲۳۴ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه، یادآور شد: پنج هزار نفر عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات کار برگزاری انتخابات در این حوزه برعهده دارند.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است

بیش از ۷۰ درصد از مجریان انتخابات معلمان هستند/ برگزاری جشن تکلیف سیاسی ۳۹ هزار دانش آموز رأی اولی

رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی با مدیران مدارس دانش آموزان رای اولی شهر ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای دانش آموز، اظهار کرد: مسیر اقتدار کشور از مدرسه‌ها می‌گذرد و دانش آموزان رای اولی اقتدار و آینده را تضمین خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات نشان از اقتدار کشور در جهان دارد، گفت: نقش آفرینی ایران در منطقه و دنیا انکار ناپذیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه معلمان امانت‌داران بزرگی هستند، یادآور شد: معلمان دو امانت بزرگ را دارند که نخست فرزندان مردم و دوم رای مردم است چراکه بیش از ۷۰ درصد از مجریان انتخابات، معلمان هستند.

رضایی با اشاره به اینکه انتخابات امسال دشمن را مایوس می‌کند، بیان کرد: دشمن در طول انقلاب اسلامی بارها مایوس شده است و ما نیز باید تلاش کنیم بر این یاس دشمن بیافزاییم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۹ هزار دانش آموز رای اولی در استان کرمان گفت: جشن تکلیف سیاسی برای تمامی این دانش آموزان با محوریت ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌شود.

رضایی افزود: مراسم نمادین جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان رای روز چهارشنبه دوم اسفند ماه با حضور بیش از یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان پردیس خواجه نصیر برگزار می‌شود.

هزار و ۴۰ بازرس و سربازرس انتخابات آموزش دیدند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: تاکنون دوره آموزشی ویژه بازرسی برای هزار و ۴۰ نفر از سربازسان و بازرسان شعب برگزاری انتخابات در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

متوسلین در دهمین جلسه هیات بازرسی انتخابات استان گفت: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها در برخورد با تخلفات انتخاباتی باید به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون انتخابات، باید با هر تخلفی که بر اساس مواد ۷۳، ۷۵ و ۸۲ صورت بگیرد، در هر سطحی برخورد شود؛ به منظور برگزاری انتخابات سالم، رعایت قانون و اقدام به موقع مورد تأکید است.

این مسئول با اشاره به لزوم اصل بی‌طرفی سربازرسان و بازرسان در فرایند برگزاری انتخابات، اظهار کرد: از طریق به کارگیری افراد کارآمد، متعهد و با تجربه و اجرای دقیق مفاد قانون انتخابات به ویژه ماده ۸۵، باید سلامت برگزاری انتخابات را تضمین کرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از بدو تشکیل دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان نیز ارائه شد و همچنین گزارش‌های مربوط به بازرسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور: بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای‌دهی هستند

سید محمدتقی شاهچراغی، عصر دوشنبه در نشست خبری بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران شمار واجدان شرایط برای حضور پای صندوق و رای دادن را برابر اعلام رسمی ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: انتخابات یازدهم اسفند در یکهزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار می‌شود. براساس آمار تا امروز حدود ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شدند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند. ۱۴۴ نفر هم در خبرگان تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در آستانه یک میلاد بزرگ و ملی هستیم. مردم کشور ما مثل همیشه و ۴ دهه گذشته اتفاق بزرگی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رقم خواهند زد.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند. ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جابجایی حوزه‌ انتخابیه داوطلبان گفت: جابجایی حوزه انتخابیه ۴۹۱ نفر با موافقت شورای نگهبان تایید شده و به آنها ابلاغ کردیم. برخی از اصلاحات قانون جدید، بر اساس انتخابات‌های گذشته و درخواست‌های مردم که شامل عدالت انتخاباتی نیز میشود و هیاتهای نظارت تبلیغات استانی شکل گرفته، همه شرایطی که میتوانستیم برابر قانون از ظرفیت دولت استفاده کنیم، پیش بینی شده است.

سه هزار و ۹۳۰ داوطلب مجلس در تهران با هم رقابت می‌کنند

سید عباس جوهری، رییس ستاد انتخابات استان تهران روز دوشنبه در گفت وگویی عنوان کرد: در فرصت تغییر حوزه انتخابیه ۲۸۷ نفر درخواست تغییر حوزه داشتند و آن را به ثبت رساندند.

وی افزود: برخی از این تغییرات در حوزه شهرستان های استان بود که فقط با تغییر حوزه ۱۱ نفر از آنها موافقت نشد.

جوهری یادآور شد: ۳۲ نفر در کل به داوطلبان انتخابات مجلس در تهران اضافه شد و سه هزار و ۹۳۰ نفر در عرصه انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۱۷۰ هزار رای اولی در خوزستان آماده شرکت در انتخابات هستند

مصطفی امانی‌پور، مدیرکل ثبت احوال خوزستان امروز در نشست خبری با صداوسیمای خوزستان با اشاره به عضویت اداره کل ثبت احوال در ستاد انتخابات اظهار داشت: ۷۲ نفر از این اداره کل عضو هیئت اجرایی انتخابات خوزستان هستند.

وی با اشاره به پاسخگویی الکترونیکی به استعلام هویت و تابعیت نامزدهای انتخاباتی امسال گفت: مردم برای شرکت در انتخابات به مدارکی از جمله شناسنامه، کارت ملی هوشمند، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیاز دارند.

امانی‌پور با اشاره به اینکه حتی در روز انتخابات نیز ادارات ثبت برای ارائه شناسنامه و کارت ملی به شهروندان فعال هستند افزود: در روز انتخابات ماموران پست درب ورودی ادارات ثبت مستقر هستند تا در صورت نیاز مدارک هویتی را به مردم تحویل دهند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اشاره به وجود ۸۰ هزار کارت ملی هوشمند دپو شده در ادارات ثبت استان متذکر شد: صاحبان این کارت‌ها برای دریافت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به واجد شرایط بودن ۱۷۰ هزار رای اولی در خوزستان برای حضور در انتخابات افزود: در اسفند ماه سال ۸۴ که سن مورد تایید برای حضور در انتخابات امسال است، ۷ هزار و ۴۴۹ نفر متولد شده‌اند که از این تعداد ۲۲۸ نفر متولد اسفند ۸۴ هستند.

محمد هاشمی: بزرگان اصلاحات حتما مردم را به انتخابات دعوت خواهند کرد

محمد هاشمی رفسنجانی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند ماه خاطرنشان کرد: توجه نامزدهای انتخابات به مسائلی معیشتی و دغدغه های معیشتی مردم باعث افزایش مشارکت در انتخابات می شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که بزرگان جریان اصلاحات آیا در انتخابات ورود خواهند کرد و از لیست موسوم به آقای مطهری حمایت می کنند، گفت: تا آن جایی که بنده اطلاع دارم بزرگان جریان اصلاحات قطعا در انتخابات ورود خواهند کرد و مردم را به مشارکت دعوت خواهند کرد و هیچ گاه این بزرگواران مخالف مشارکت در انتخابات نبوده اند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: شرکت در انتخابات یک حق است و آحاد مردم باید از حق خود استفاده بکنند و تاثیرگذار باشند.

وی افزود: دشمن نشسته و رصد می کند و منتظر است که مردم ایران خدایی نکرده در انتخابات مشارکت نکنند تا آن وقت اهداف خود را عملیاتی و اجرا کند.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: مردم ایران اگر امنیت پایدار و آسایش و رفاه عمومی می خواهند باید بدانند که این موضوعات از طریق صندوق رای امکان پذیر است./ فارس

راه اندازی ۷ شبکه تلویزیونی انتخاباتی در استان همدان

با راه اندازی ۷ شبکه شهرستانی برای ۷ حوزه انتخابیه استان همدان، مردم در هر شهرستان و در هر حوزه انتخابیه می‌توانند، برنامه‌هایی متناسب با آن شهرستان را تماشا کنند.

از روز سوم تا نهم اسفند ماه هم در این شبکه‌ها نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شوند و هر نامزد در زمان ۲۰ دقیقه‌ای خود به معرفی عملکرد و برنامه هایش می‌پردازد.

همچنین در این شبکه‌ها برنامه مناظره انتخابات تهیه شده در صدا وسیمای مرکز همدان و در ۷ موضوع اقتصاِدی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در ۷ روز زمان مجاز تبلیغات پخش می‌شود.

مردم برای دیدن این شبکه‌ها با جستجوی دستی کانال یا شبکه‌ها می‌توانند شبکه محلی شهرستان خود را کانال یابی کنند.

آخرین فرصت ارائه اطلاعات خبرنگاران انتخابات به فرمانداری‌ها یکم اسفند است

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: خبرنگاران و عکاسانی که قصد دارند روز برگزاری انتخابات در محل شعب اخذ رأی حضور یابند و پوشش رسانه‌ای برگزاری انتخابات را بر عهده دارند، باید تا فردا صبح اطلاعات شخصی خود را به فرمانداری‌های هر حوزه انتخابیه تحویل دهند.

احمد دُرمحمدی افزود: بر اساس اعلام استانداری، از هر رسانه و خبرگزاری تنها یک خبرنگار و یک عکاس می‌توانند برای پوشش رسانه‌ای انتخابات، در شعب اخذ رأی حضور یابند که باید مشخصات خود مبنی بر نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و شماره تماس را به صورت کتبی به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

وی گفت: فرمانداری‌ها پس از جمع آوری اطلاعات، آن را به استانداری ارسال می‌کنند تا کارت خبرنگاران و عکاسان برای حضور در شعب اخذ رأی در روز انتخابات صادر شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان بیرجند افزود: هیچ خبرنگار و عکاسی بدون داشتن کارت تأیید شده استانداری نمی‌تواند برای پوشش رسانه‌ای انتخابات در شعب اخذ رأی حضور یابد.

پیش بینی ۱۸۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات در فسا

صفرپور رئیس ستاد انتخابات فسا اظهار کرد: ۱۸۲ شعبه اخذ رای برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۱۴۹ شعبه ثابت و ۳۳ شعبه به صورت سیار هستند.

او ادامه داد: ٣ هزار و ۵۰۰ نفر برگزاری انتخابات یازدهم اسفند را در شهرستان فسا برعهده دارند.

فرماندار ویژه فسا با بیان این که امسال ۱۶۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رای اولی هستند.

او بیان کرد: رای دهندگان با در دست داشتن یکی از مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و یا کارت پایان خدمت سربازی می‌توانند به مدت زمان ۳ دقیقه، رای خود را ثبت کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای بوشهر: ۲۸ مناظره نامزدهای انتخابات مجلس ضبط شد

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر گفت: ۲۸ مناظره میان نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان ضبط شده است.

مهدی حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ضبط این مناظره ها از ۲۷ بهمن آغاز و شامگاه امروز به پایان می رسد.

وی افزود: به محض اطلاع رسانی و فراخوان برای ضبط مناظره های تلویزیونی، ۴۵ داوطلب در سامانه مربوطه اقدام به نام‌نویسی کردند که فقط ۳۲ نفر برای ضبط برنامه های تبلیغاتی حاضر شدند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر تصریح کرد: این مناظره‌ها از سه اسفندماه و هم‌زمان با شروع تبلیغات رسمی از چهار کانال تبلیغاتی چهار حوزه انتخابی استان بوشهر پخش می‌شود.

حیدری ادامه داد: به منظور شناخت بیشتر مردم از برنامه‌های داوطلبان، یک یا دو مناظره از هر حوزه هر شب از شبکه سیمای استانی بوشهر پخش می شود.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس در سمنان ۱۵۱ نفر شد

بنا بر اعلام شورای نگهبان، شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پس از اعمال درخواست جابجایی نامزدها هم اکنون ۱۵۱ نفر است.

بر اساس اطلاعیه هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان با درخواست جابجایی ۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان سمنان به سایر حوزه‌های انتخابیه کشور موافقت شده است.

همچنین از ۷ درخواست انتقال نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سایر حوزه‌های انتخابیه کشور به استان سمنان با جابجایی ۶ نامزد موافقت شده است.

۳۸۰ نفر از اعضای هیات نظارت انتخابات گناباد و بجستان سازماندهی شدند

رییس هیات نظارت حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: ۳۸۰ نفر اعم از نیروهای ستادی، رابطان، ناظران مسوول و ناظران برای اجرای صحیح و سالم انتخابات در این شهرستانها سازماندهی شده اند.

کاظم گلباف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی هیات نظارت این حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری در گناباد و بجستان افزود: تعامل بسیار خوبی بین هیاتهای نظارت و اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه وجود دارد و از همه ظرفیتهای موجود برای بسترسازی جهت تحقق این امر استفاده می شود.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر انتخابات گناباد و بجستان با همکاری کمیته پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با پایش تمامی فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای مجلس در فضای مجازی و حقیقی اقدامات لازم را در صورت بروز تخلفات احتمالی انجام می دهد.

رییس هیات نظارت حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: برگزاری مناظره‌ها بین نامزدهای انتخاباتی نقش مهمی در ایجاد شور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد و باید از این ظرفیت بهره لازم را برد.

تعداد عوامل اجرایی و نظارتی دست اندرکار برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان ۲ هزار و ۸۰۰ نفر هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۳۱ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزار می شود.

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و این ۲ شهرستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

۱۰۴۰ بازرس و سربازرس انتخابات در قزوین آموزش دیدند

سیدموسی متوسلین، رییس هیات بازرسی انتخابات قزوین روز دوشنبه و در دهمین جلسه هیات بازرسی انتخابات استان که به منظور بررسی آموزش بازرس و سربازرسان انتخابات برگزار شد، تصریح کرد: هیئت های بازرسی شهرستان‌ها در برخورد با تخلفات انتخاباتی باید به صورت جدی ورود پیدا کنند، تخلفات براساس مواد ۷۳، ۷۵ و ۸۲ قانون انتخابات در هر سطحی که صورت بگیرد باید برخورد شود و رعایت قانون و اقدام به موقع مورد تاکید است.

وی با اشاره به لزوم اصل بی طرفی سربازرسان و بازرسان در فرایند برگزاری انتخابات، اظهار کرد: از طریق به کارگیری افراد کارآمد، متعهد و با تجربه و اجرای دقیق مفاد قانون انتخابات به ویژه ماده ۸۵، باید سلامت برگزاری انتخابات را تضمین کرد.

متوسلین یادآور شد: تاکنون دوره آموزشی ویژه بازرسی برای یک هزار و ۴۰ سربازرس و بازرسان شعب برگزاری انتخابات در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده و به طور قطع این دوره های آموزشی به افزایش کارآمدی هیات های بازرسی و کاهش تخلفات انتخاباتی کمک جدی خواهد کرد.

گفتنی است، در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از آغاز تشکیل دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات استان ارایه و گزارش های مربوط به بازرسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

اعلام موضع رسمی ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۲

ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب اعلام کرد که در انتخابات پیش‌ِرو خود را تابع تصمیمات جبهه اصلاحات ایران هستند.

در یکصد و بیست و چهارمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) اعلام شد: پای‌بندی به مصوبه راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران/تاکید بر اهمیت مردم‌سالاری و پذیرش چندصدایی و تکثر آرا/ مطالبه توجه به معیشت مردم و هشدار نسبت به گرانی‌های لجام گسیخته و افزایش قیمت ارزاق در آستانه سال نو در یکصد و بیست و چهارمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب ضمن مرور و بررسی اخبار روز حوزه زنان و سیاست، بر ضرورت توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تاکید و نسبت به گرانی‌های لجام‌گسیخته و افزایش روزافزون قیمت ارزاق، به ویژه در آستانه سال نو و انجامِ خرید شب عید هشدار داده شد.

در این جلسه همچنین مصوب شد، احزاب عضو این ائتلاف، متشکل از چهار حزبِ انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا)، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و مجمع زنان اصلاح‌طلب، با توجه به عضویت در جبهه اصلاحات ایران، ضمن تایید راهبرد انتخاباتی ارائه شده از سوی آن نهاد و با تاکید بر الزامات و اقتضائات برگزاری انتخاباتی عادلانه، آزاد، منصفانه و پرشور و با یادآوری اهمیت و ضرورت مردم‌سالاری و به رسمیت شناختن چندصدایی و تکثر آرا، در انتخابات پیش‌ِرو خود را تابع تصمیمات جبهه اصلاحات ایران می‌دانند.

هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل شروع به فعالیت کرد

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل گفت: این هیات با هدف نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و نحوه اخذ رای، کار خود را آغاز کرد.

ایرج فتحی جلفا اظهار کرد: هیات بازرسی انتخابات شهرستان در راستای اجرای صحیح قانون انتخابات تشکیل شده است که با هدف جلب اعتماد عمومی بر نحوه فعالیت‌های انتخاباتی و پیشگیری از تخلفات احتمالی نظارت می‌کند.

وی همچنین پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را از اهداف تشکیل این هیات عنوان کرد و گفت: هیات‌های بازرسی وزارت کشور همتراز با هیات‌های اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای آنان شرایط احراز تعیین شده است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل اضافه کرد: روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و برای هر شهرستان یک بازرس ویژه فعالیت خواهند کرد که در مجموع اسامی ۴۴۴ نفر بازرس و سر بازرس اصلی و ذخیره در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور ثبت شده اند.

وی تعداد اعضای این هیات را سه نفر عضو و سه نفر کارشناس دبیرخانه اعلام کرد و گفت: تخلفات انتخاباتی از هم اکنون به صورت روزانه به وزارت کشور منعکس می‌شود.

تحقق ۱۹ مورد از ۲۱ وعده انتخاباتی در مجلس یازدهم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس یازدهم گفت: از ۲۱ وعده‌ای انتخاباتی در سال ۹۸ برای قانون‌گذاری، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رسانده‌ایم و دو وعده قانونی تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تقویت جایگاه اقتصادی وزارت خارجه قانونی باقی مانده که پیگیری می‌کنیم.

محمدباقر قالیباف، نماینده تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در ایکس با انتشار رشته توییتی نوشت:

«همیشه معتقد بودم عیار افراد به کارنامه آن‌هاست، نه به ادعاهایشان. به انجام رساندن یک پروژۀ عمرانی یا تصویب و اجرای یک قانون راهبردی از هزاران حرف و ادعا برتر و سخت‌تر است؛ از شما می‌خواهم وعده‌های انتخاباتی‌ام را با کارنامه قانون‌گذاری مجلس یازدهم منصفانه مقایسه کنید. وعده‌هایم را دو جا به‌طور منسجم مطرح کردم یکی در ویدئویی ۲۷دقیقه‌ای که قبل از انتخابات در بهمن ۹۸ در رسانه‌هایم منتشر کردم، و دیگری در اولین مصاحبه تلویزیونی در سِمت رئیس مجلس، در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹. از تعداد ۲۱ وعده‌ای که برای قانون‌گذاری دادم، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رساندیم و ۲ وعده را هنوز نتوانستم به طور کامل عملی کنم؛ بسم‌الله بیایید با هم بررسی کنیم.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha