یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ عضو مؤسسه نفس، عوامل کمی جمعیت را بالارفتن سن ازدواج، فاصله سنی بین فرزندان، تک فرزندی، کاهش تعداد فرزندان و سقط جنین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، امروز کرسی آزاداندیشی با "موضوع چالش‌های فرزندآوری در جامعه کنونی" در مدرسه فاطمه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

در ابتدا دبیر جلسه با بیان روایتی از پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در مورد تربیت فرزند که فرمودند: «بچه هایتان را با سه خصلت تربیت کنید؛ حب پیامبر، حب امام و قرائت قرآن» به اهمیت موضوع پرداخت.

سپس خانم غفاری، کارشناس ارشد مامایی و عضو مؤسسه نفس (نجات فرزندان سقط) به عنوان سخنران جلسه بیان کرد: در کشور مشکلات زیاد است ولی به حد بحران نیست ولی در مورد جمعیت حضرت آقا فرمودند بحران است و دغدغه اصلی ایشان "جوانی جمعیت و فرزند آوری " است.

وی گفت: متأسفانه تشویق به عدم فرزندآوری از دهه شصت شروع شد و در طی دو دهه کشور موفق به کمی جمعیت شد، در صورتی که در کشورهای دیگر حدود ۱۵۰ سال طول می کشد تا این مسئله اتفاق بیفتد.

غفاری عوامل کمی جمعیت را بالارفتن سن ازدواج، فاصله سنی بین فرزندان، تک فرزندی، کاهش تعداد فرزندان و سقط جنین معرفی کرد.

وی در ادامه نجات از این بحران را تشویق به ازدواج، تشویق به فرزندآوری و کمک به ازدواج جوانان از جانب مسئولین و مردم برشمرد.

عضو مؤسسه نفس یکی از عوامل کاهش جمیت را سقط جنین دانست و گفت: متاسفانه سقط جنین در کشور ما آمار بالایی دارد که الان جلوی خیلی از سقط ها گرفته شده است و در ادامه به سه نوع سقط در کشور شامل سقط خود به خودی، سقط قانونی و سقط عمدی(جنایی) اشاره کرد.

وی علت سقط جنین عمدی را دلایلی همچون «فرزند کافیه»، «ادامه تحصیل»، «استخدام»، «جنسیت» و «وضعیت اقتصادی» دانست.

در پایان سوالاتی از طرف طلاب صورت گرفت و استاد پاسخگوی مطالب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha